آفتاب

امینی: منتقدین در چارچوب اختیارات و توانایی دولت انتقاد کنند

امینی: منتقدین در چارچوب اختیارات و توانایی دولت انتقاد کنند

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: منتقدین باید منصف باشند و در چارچوب اختیارات و توانایی دولت انتقاد کنند.

جهانبخش امینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره فضای نقد در جامعه و نحوه مواجهه دولتمردان با آن، اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند دولت باید از نقدی که در راستای کمک باشد استقبال کند. نقدهای سازنده باعث می‌شود که عیب‌ها رفع شوند. دولت هم باید آستانه تحمل خود را بالا ببرد تا صاحب‌نظران بتوانند انتقاد کنند تا امور اصلاح شود.

وی افزود: کسانی که انتقاد می‌کنند باید راهکار هم ارائه دهند تا در برنامه‌ها لحاظ شود. منتقدین باید انصاف را رعایت کنند و نقدهای خود را در چارچوب اختیارات و توانایی دولت مطرح کنند چون بعضی اوقات عده‌ای هستند که تنها می‌خواهند طرف مقابل را بکوبند و تضعیف کنند که این مسأله باعث ایجاد تنش می‌شود و باید از آن پرهیز کرد.

نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا سکوت در مقابل انتقاد شایسته است یا خیر، بیان کرد: سکوت کردن کار درستی نیست چون در مقابل بعضی صحبت‌ها حتما باید روشنگری صورت گیرد تا افکار عمومی متوجه مسائل شوند. البته بعضی اوقات عده‌ای فقط تخریب می‌کنند و خود را نماینده مردم می‌دانند که پاسخ دادن به آنها تنها وقت دولت را می‌گیرد و بهتر است جدی گرفته نشود.

وی با بیان اینکه اگر انتقاد را به سمت صاحب‌نظران دانشگاهی و عالمان دلسوز سوق بدهیم به نتایج بهتری خواهیم رسید، اضافه کرد: اگر صاحب‌نظران دانشگاهی و عالمان دلسوز که پایگاه مردمی دارند و صحبت‌هایشان بوی سیاسی‌کاری نمی دهد انتقاد کنند، قطعا نتیجه مناسبتری از این انتقادات بیرون خواهد آمد چون فضا علمی می‌شود و مراکز علمی تأثیرگذاری بیشتری دارند. خود رئیس جمهور هم گفته که منتظر موضع‌گیری دانشگاهیان هستیم چون دولت بهتر می‌تواند از نظرات علمی استفاده کند و نقاط ضعف خود را بشناسد.

نماینده پیشین مجلس در پایان اظهار کرد: شاید اگر بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای نبود بعضی‌ها با انتقادات خود روی نحوه مذاکرات تأثیر منفی می‌گذاشتند و فضا را مختل می‌کردند چون عده‌ای به سمت ایجاد فضای تخریبی حرکت می‌کردند و ممکن بود باعث شود مذاکره‌ کنندگان جرأت ادامه مذاکره را از دست بدهند. البته پاسخ‌هایی که به آنها داده شد برای روشنگری بود ولی استفاده از بعضی الفاظ که در شأن دولتمردان نیست کمی اشکال دارد و بهتر است پاسخ‌ها صبورانه داده شود.

انتهای پیام

کد N485849

وبگردی