آفتاب

استقبال انگلیس از تعهد جامعه بین الملل برای حمایت از دولت عراق و مقابله با داعش

استقبال انگلیس از تعهد جامعه بین الملل برای حمایت از دولت عراق و مقابله با داعش

لندن – ایرنا- وزارت امورخارجه انگلیس از تعهد جامعه بین الملل در حمایت از دولت عراق و نیروهای کرد عراقی به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه انگلیس شامگاه جمعه در بیانیه ای همچنین از توجه جامعه بین الملل به جوامع آسیب دیده در عراق و سوریه ناشی از حملات گروه تروریستی داعش استقبال به عمل آورد.

ˈفیلیپ هاموندˈ وزیر خارجه انگلیس عصر روز جمعه در سخنانی پس از نشست وزیران خارجه و دفاع 10 کشور جهان در حاشیه نشست سران عضو ناتو در ولز، در ارتباط بررسی نحوه مقابله با گروه داعش، گفت: پاسخی جامع به تهدیدات این گروه ، پیام روشن این نشست بوده است.

وزیر خارجه انگلیس گفت، لازم است به روشنی یک حمایت منطقه ای از دولت جدید فراگیر و عراق با هدف پیشبرد اهداف مشخص شده صورت بگیرد.

وزیران خارجه و دفاع 10 کشور روز جمعه در نشستی در نیوپورت ولز، روی اتخاد یک راهبرد مشترک بین المللی به منظور مقابله با تهدیدات داعش و توجه به آسیب های وارده از سوی این گروه به جوامع محلی در عراق و سوریه، توافق به عمل آمد.

ˈفیلیپ هاموندˈ وزیر خارجه انگلیس همچنین در آخرین روز از نشست سران عضو ناتو گفت: گروه داعش یک نیروی نظامی شکست ناپذیر بشمار نمی آید و این گروه در هر سطح نظامی و ایدئولوژیکی که باشد ما باید پیام ها و توانایی آن را به چالش بکشیم.

وی با بیان این که این چالش زمان بر خواهد بود، گفت برای مقابله با تهدیدات گروه داعش که صرفا نظامی نخواهد بود، بایستی منابع پولی، جذب نیرو و نیز حمایت های دریافتی از سوی برخی از کشورهای جهان از این گروه ، مورد هدف قرار داده شود.

وزیر خارجه انگلیس همچنین احتمال مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش را رد نکرد و افزود: ما تاکنون متعهد به شرکت در حملات هوایی نشده ایم اما اگر فکر کنیم که این بهترین و موثرترین راه برای حمایت از دولت فراگیر و معتبر عراق است، احتمال مشارکت در این حملات را مورد توجه خاص قرار خواهیم داد.

نشست دو روزه سران عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه در قلعه تاریخی ˈمدویلˈ در کاردیفˈ مرکز ولز و نیز در ˈ نیوپورتˈ در 19 کیلومتری شمال شرقی کاردیف گشایش یافت.

علاوه بر 28 نفر از سران اعضای ناتو، 27 نفر از رهبران سایر کشورهای جهان به همراه مقامات ارشد سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و نیز بانک جهانی در این نشست دو روزه حضور داشتند.

اروپام**5** 1552 ** 1917
کد N485759

وبگردی