آفتاب

کمیسیون اسلامی اسپانیا اقدامات وحشیانه به نام اسلام را محکوم کرد

کمیسیون اسلامی اسپانیا اقدامات وحشیانه به نام اسلام را محکوم کرد

مادرید- ایرنا- رییس کمیسیون اسلامی اسپانیا روزجمعه سوء استفاده گروه تروریستی داعش از نام شریف اسلام و انجام اقدامات وحشیانه را که در تضاد با ارزش های اسلامی صلح و همزیستی است، محکوم کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه ، ˈریای تاتاریˈ در بیانیه ای اشاره کرد که برخی از گروه های افراطی از نام و کلمات بزرگ همچون اسلام و دین استفاده می کنند ، اما اعمال آنها که توام با ارعاب، خشونت ، بی عدالتی ها و ظالم است ، خلاف دین مبین اسلام است.

وی افزود :دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش نشان داده که نه دولت است و نه اسلامی است و فقط نام دین را غصب کرده تا که به انجام اقدامات وحشیانه که هیچ ربطی به ارزش های اسلامی صلح و همزیستی ندارند ، بپردازند.

رئیس کمیسیون اسلامی اسپانیا خاطرنشان کرد :گروه های افراطی، نمی توانند ادعای نمایندگی اسلام اصیل که میانه رو است و بیشتر مسلمانان جهان طبق آن رفتار می کنند، داشته باشند.

تاتاری از جوانان تقاضا کرد که دین اسلام را از منابع دینی به رسمیت شناخته و معتبر یاد بگیرند و از امامان و رهبران مذهبی درخواست کرد که با آگاهی بخشی دائم مومنان را همیشه در نظر داشته باشند تا که هیچکس نتواند در دام تبلیغات گروه های تروریستی یا تندرو بیفتد.

رئیس کمیسیون ابراز امیدواری کرد که نهاد های بین المللی به نحوی موثر در حفظ برادران و خواهران مسلمان و مسیحی که گرفتار شکل جدیدی از ظلم شده ا ند، وارد عمل شوند تا بتوان آینده ای در صلح و توسعه در منطقه ساخت.

اروپام *1*491** 1917
کد N485398

وبگردی