آفتاب

اوستیای شمالی روسیه برای توسعه همکاری ها با ایران اعلام آمادگی کرد

اوستیای شمالی روسیه برای توسعه همکاری ها با ایران اعلام آمادگی کرد

مسکو - ایرنا- تیموراز ممصور اوف رییس جمهوری اوستیای شمالی روسیه برای توسعه همکاری های همه جانبه با کشورمان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا، ممصور اوف روزجمعه در دیدار مهدی سنایی سفیر کشورمان درفدراسیون روسیه در شهر ولادی قفقاز، توسعه همکاری های این جمهوری با مناطق مختلف کشورمان را زمینه ساز تعمیق مناسبات جاری دوستانه میان تهران و مسکو دانست.

سنایی سفیر کشورمان درروسیه نیز دراین دیدار بااشاره به توانمندی های بالای ایران وجمهوری اوستیای شمالی برضرورت به فعل رساندن آنها تاکید کرد.

سنایی با اشاره به نزدیکی جغرافیایی اوستیای شمالی به ایران واشتراکات فرهنگی دوجانبه خواستار هم افزایی مسوولان این جمهوری وکشورمان برای تقویت پیوندهای همکاری میان دوطرف درچارچوب مناسبات روبه رشد تهران و مسکو شد.

وی ازتوسعه روابط میان استانی اوستیای شمالی با استان های کشورمان به عنوان یکی از محورهای اصلی تعمیق روابط اقتصادی و فرهنگی ایران با این جمهوری فدراسیون روسیه یاد کرد.

صادرات غله ازاوستیلی شمالی به ایران وواردات تره بار ومواد غذایی از کشورمان به این جمهوری ازجمله محورهای مورد تاکید سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه در دیدار با رییس جمهوری، نخست وزیر و مسوولان اتاق بازرگانی اوستیای شمالی بود.

در این دیدار همچنین توافق شد که تمهیدات لازم از سوی طرف روسی برای استفاده کامیونداران ایرانی ازجاده ترانزیت اوستیای شمالی به عنوان مکمل جاده ترانزیتی داغستان انجام شود.

دراین دیدار همچنین برضرورت توسعه همکاری های فرهنگی و تبادل هیات های تجاری ونیز اختصاص بورسیه به دانشجویان ایرانی دردانشگاه دولتی ولادی قفقاز ونیز دانشجویان اوستیایی دردانشگاه های کشورمان دررشته آموزش ودانش افزایی زبان و ادبیات فارسی تاکید شد.

سفیر کشورمان در روسیه همچنین از تجار و بازرگانان اوستیایی دعوت کرد با سفر به ایران از نزدیک با توانمندی های کشورمان در حوزه های مختلف آشنا شوند.

سرگئی تاکویف نخست وزیر جمهوری اوستیای شمالی نیز در این دیدار پیشنهاد کرد که یکی از نشست های بین المللی آتی ایران شناسی در شهر ولادی قفقاز برگزار شود.

سنایی سفیر کشورمان درسفر به اوستیای شمالی همچنین درجمع دانشجویان دانشگاه دولتی ولادی قفقاز این جمهوری سخنرانی کرد وبه سوال های آنان پاسخ گفت.

درسفر سفیر کشورمان به اوستیای شمالی، اتاق بازرگانی ایران در شهر ولادی قفقاز مرکز این جمهوری با حضور جمعی از تجار و بازرگانان اوستیایی افتتاح شد و هفته غیلم ایران نیز در این شهر آغاز به کار کرد.

جمهوری اوستیای شمالی با هفت هزار و 986 کیلومتر مربع وسعت و 703 هزار و 977 نفر جمعیت در منطقه قفقاز روسیه واقع شده است.

اروپا*3*518*1859
کد N485366

وبگردی