آفتاب
آیت الله سید احمد خاتمی:

حجاج زینت ایران و تشیع باشند

حجاج زینت ایران و تشیع باشند

امام جمعه موقت تهران خطاب به حجاج ایرانی گفت: بدانید که شما نماینده یک ملت با بصیرت هستید، زینت ایران اسلامی و تشیع باشید.

به گزارش خبرنگار مهر، خطبه های نماز جمعه امروز تهران به امامت آیت الله سید احمد خاتمی اقامه شد.

امام جمعه موقت تهران خطبه اول را به موضوع سبک زندگی دینی در عرصه اجتماعی اختصاص داد. وی با اشاره به سخنان قبلی خود در این زمینه گفت: پیش از این به این اصل اشاره کردیم که روابط در جامعه دینی باید براساس خدا باشد. اصل بعدی این است که قران از جامعه اسلامی و مسلمین می خواهد که فضای جامعه را فضای حاکمیت ارزش ها قرار دهند. 

خاتمی افزود: فضاسازی دینی در عرصه زندگی همان کاری است که انبیا انجام دادند و بدنبال آن بودند. فضای جامعه باید فضای ارزش های دینی باشد.

وی در ابتدای خطبه دوم به درگذشت آیت الله جباری امام جمعه بهشهر و نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: رهبری در پیام خود به مناسبت درگذاشت ایشان به 4 ویژگی برجسته آن مرحوم از جمله ورحانی مجاهد، مردمی و حاضر در صحنه های انقلاب اشاره کردند که بنده در طول 16 سال عضویت در مجلس خبرگان تمام این ویژگی ها را در ایشان به عینه دیدم و تعابیر رهبری کاملا واقع بینانه بودند و در انها هیچ غلوی وجود ندارد.

خاتمی اضافه کرد: آیت الله جباری واقعا شیفته شهدا بودند خود ایشان به من گفت در بیش از 1000 مجلس شهید شرکت نموده و سخنرانی کرده ام. واقعا ولایت مدار بود و همیشه می گفت حرف همانی بود که رهبری فرمودند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به در پیش بودن موسم حج گفت: نکات اصلی را  حجه الاسلام قاضی عسگر امیر الحاج جمهوری اسلامی پیش از خطبه ها به درستی مطرح کردند. به نظرم باید حجاجی که امسال توفیق تشرف پیدا کرده اند به 3 نکته توجه داشته باشند؛

اولا بدانند که هر نفر معمولا یک بار در عمرش توفیق حج گذاری به دست می آورد لذا باید به مناسک حج کاملا بها بدهند، از سخنان روحانیون بهره گیرند و تلاش کنند بیشترین آگاهی را نسبت به تکالیفشان بدست بیاورند.

ثانیا فرصت حج یک فرصت طلایی است. این فرصت را به بهترین نحو استفاده کنند. نمی گویم سوغات نخرند اما وقت ارزشمندتان را خیلی به این کار اختصاص ندهید. سعی کنید یک ختم قرآن در مکه و یک ختم در میدنه به جا آورید.

ثالثا بدانید که شما نماینده یک ملت با بصیرت هستید زینت ایران اسلامی و تشیع باشید.

 

ادامه دارد...

 

 

 

کد N485299

وبگردی