آفتاب

افشاگری ساعدی قذافی از برنامه امارات برای به قدرت رساندن خلیفه حفتر

افشاگری ساعدی قذافی از برنامه امارات برای به قدرت رساندن خلیفه حفتر

پسر معمر قذافی در نواری ویدئویی اعلام کرد که امارات پیشتر پیشنهاد بازگرداندن سیف الاسلام قذافی به قدرت را به وی داده بود اما پس از آن برنامه‌ای برای رساندن خلیفه حفتر به قدرت در پیش گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه الشرق الجدید، "ساعدی القذافی" ، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در نواری ویدئویی که در برخی پایگاه‌های ارتباط اجتماعی منتشر شد، اعلام کرد که وی با یکی از مسئولان امارات و عضوی در پارلمان تماس گرفته و از آن‌ها خواسته تا به وی پناهندگی سیاسی بدهند اما مسئولان اماراتی درخواست وی را با این بهانه که کشور آن‌ها مشغول اموری در تونس است، رد کردند.

وی افزود: مسئولان مذکور به وی اعلام کردند که پس از پایان امور تونس، لیبی مورد حمله قرار خواهد گرفت.

پسر معمر قذافی گفت: یکی از افسران لیبی با من تماس گرفته و آمادگی خود را برای بازگرداندن خانواده قذافی به قدرت اعلام کرد و مدعی شد که وی از حمایت انگلیس برخوردار است. محمد بن زاید، ولیعهد امارات پیشتر پیشنهادی برای بازگرداندن سیف الاسلام قذافی، برادر وی به قدرت داده بود اما پس از سقوط قذافی، برنامه امارات تغییر کرده و به سمت حمایت از خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی ارتش ملی لیبی که در حال حاضر رهبری عملیات کرامت را بر عهده دارد، پیش رفت.

ساعدی قذافی تاکید کرد: حفتر در آن زمان تمایل به تصدی پست نخست وزیری، معاون رئیس جمهور یا وزیر دفاع داشت. بر اساس برنامه امارات قرار بود حفتر کنترل طرابلس را در دست بگیرد و پس از آن تا آمدن رئیس جمهور جدید به عنوان حاکم نظامی انتخاب شود. پس از آن از این سمت کناره گیری کرده، حزبی را تشکیل داده و به شیوه قائد السبسی، رهبر جنبش «ندای تونس» وارد انتخابات شود.

ساعدی در این نوار ویدیویی گفت: احمد قذاف الدم، هماهنگ کننده سابق امور لیبی و مصر و پسر عمومی معمر قذافی از زمانی که در مصر آزاد شد تنها در دو زمینه رسانه و امور افسران کار می‌کرد.

انتهای پیام

کد N485257

وبگردی