آفتاب

انصاری: توسعه روابط قوا از دستاوردهای دولت است

انصاری: توسعه روابط قوا از دستاوردهای دولت است

سبزوار - ایرنا - معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: ترمیم و توسعه روابط با سایر قوای نظام جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈمجید انصاریˈ روز جمعه در نشست شورای اداری سبزوار افزود: دولت سعی کرده روابط مخدوش شده دولت و مجلس را که در گذشته بسیار تخریب شده و حتی اختلافات بین روسای دو قوه به تریبون عمومی کشیده بود، ترمیم کند.

وی گفت: بعد از انتخابات 92 و تحقق شعار حماسه سیاسی مد نظر رهبری که به انتخاب فردی موثر، خدمتگزار و پرتوان در رأس قوه مجریه ایران انجامید، دولت یازدهم عمده ترین مشکل کشور را تنگنای اقتصادی تشخیص داد و از آن زمان برای حل آن تلاشها آغاز شد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: دولت با رصد و تحلیل مشکلات کشور و راه حلهای آن در یک سال گذشته نقشه راه خود را تنظیم کرده و با گامهایی متین و علمی و با مشورت با دانشمندان، متخصصان و کارشناسان امور در مسیر خود به پیش می رود.

وی افزود: دکتر روحانی بعد از انتخابات و قبل از اینکه رسما در جایگاه ریاست جمهوری مستقر شود در مرکز مطالعات استراتژیک نشستهای زیادی را برای حل مشکلات اقتصادی برگزار کرد.

انصاری گفت: نخستین کار مثبتی که دولت یازدهم انجام داد ˈطرح بیمه سلامتˈ بود که کاری عاقلانه و خردمندانه است.

وی اظهارداشت: به دنبال اجرای این طرح رنج بیماران کم شده و بارقه ای از امید در میان بیماران به وجود آمده و پنج میلیون نفر در این مدت به بیمه شدگان در کشور افزوده شده است.

معاون رییس جمهوری افزود: از جمله چالشهایی که در بحث اقتصاد داریم بیماری مصرف بی رویه منابع کشور است، این وضعیت به دلیل نگاه اشتباهی به وجود آمده که از ابتدا به صنعت نفت وجود داشت.

وی گفت: نفت به جای اینکه به عنوان یک ثروت ملی برای تولید بیشتر ثروت در کشور مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان اصلی ترین منابع درآمد دولتها استفاده و صرف هزینه های جاری مملکت شد.

انصاری افزود: اوج این مشکل پیش از پیروزی انقلاب در سال 56 به وقوع پیوست که رژیم وقت با تکیه بیش از حد بر ثروت بادآورده نفت نه تنها کشور را به رونق اقتصادی نرساند بلکه خسارتهای جدی به اقتصاد ایران وارد آورد و آغاز مهاجرت روستاییان به شهرها، رواج فرهنگ مصرف گرایی، گرایش به مشاغل اداری و پشت میزنشینی در میان مردم از پیامدهای منفی آن سیاستها است.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه مدیران برجسته نظام تحت رهنمودهای امام خمینی(ره) به اصلاح ساختار اقتصادی کشور معطوف شد اما تحمیل جنگ هشت ساله اجازه نداد اصلاح ساختار اداری و اقتصادی به صورت اساسی انجام گیرد و لاجرم به مرور زمان بر مشکلات افزوده شد.

معاون رییس جمهوری افزود: من به عنوان کسی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام شاهد دشواریهای تدوین سند چشم انداز بودم عرض می کنم پس از رحلت حضرت امام یکی از افتخارآمیزترین و مهمترین کارهایی که رهبر معظم انقلاب تا به امروز انجام داده اند تدبیر برافراشتن پرچم سند چشم انداز بود که به مثابه نقشه راه می توانست کشور را در مسیر توسعه متوازن و توسعه پایدار به سرعت به پیش ببرد.

وی گفت: اهدافی که در سند چشم انداز پیش بینی شده بود اصلا بلندپروازانه نبود و همه آنها می توانستند تحقق یابند تا ایران در افق 1400 قدرت نخست اقتصادی، علمی و فناوری منطقه و الهام بخش در جهان اسلام باشد.

حجت الاسلام انصاری خطاب به مدیران حاضر در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار ادامه داد: من و شما به عنوان اجزاء دولت جمهوری اسلامی ایران تکلیف بسیار سنگینی داریم.

وی افزود: با دیدن مشکلات و ضعفهایی که در کشور وجود دارد باید همت سربداران را سرلوحه خود قرار دهیم و به میدان عمل وارد شویم.

او گفت: سربداران در کویر ایران توانستند در برابر آن قدرتهای بزرگ، قدرتی اسلامی و شیعی ایجاد کنند.

وی افزود: همت سربداران همان همتی است که امام راحل در انقلاب اسلامی به خرج داد و ملت مسلمان ایران در جنگ تحمیلی نشان دادند؛ همان همتی که امروز دولت تدبیر و امید پشت میز مذاکره در مواجهه با تحریمها محکم ایستاده و از حقوق مردم برای رفع تحریمهای ظالمانه دفاع می کند.

معاون رییس جمهوری در ادامه سخنانش همچنین گفت: سبزوار با ظرفیتهای بالفعل و بالقوه ای که دارد از برخی استانهای کشور بالاتر است.

وی افزود: همچنین نقش سرنوشت سازی این شهرستان در تاریخ تشیع و مبارزات آزادیبخش و حق طلبانه ایران بی بدیل است.

انصاری گفت: گویی هنوز در فضای این شهرستان عطر نفسهای گرم مردان سربدار پیچیده، کسانی که جهت برقراری نخستین حکومت شیعه الگویی موفق در چند دهه از حاکمیت خود از مکتب اهل بیت(ع) در سبزوار به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: سبزواریها در دوره های قبل و بعد از آن هم در عرصه های علمی، تاریخی و فرهنگی کشور درخشیده اند و در دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس رشادتهای کم نظیری از خود به نمایش گذاشتند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به سخنان نماینده سبزوار در مجلس و فرماندار این شهرستان گفت: دو مسئله مهم امروز استان خراسان رضوی راه آهن برقی تهران – مشهد و مشکل کم آبی و خشکسالی است که باید برای آنها نشستهای متعدد در تهران و خراسان گذاشته و بررسی شود.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

7499/660/ 684
کد N485195

وبگردی