آفتاب
اخبار لیبی/

فرار 250 هزار نفر بر اثر درگیری ها/هشدار سازمان ملل به نقض حقوق بشر

فرار 250 هزار نفر بر اثر درگیری ها/هشدار سازمان ملل به نقض حقوق بشر

فرار 250 هزار نفر از لیبی بر اثر درگیری های این کشور و هشدار سازمان ملل متحد به نقض حقوق بشر در لیبی از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در طرابلس در بیانیه ای اعلام کرد که در پی درگیری های اخیر در لیبی و نقض حقوق بشر در این کشور 250 هزار نفر فرار کرده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تاکنون حداقل 100 هزار نفر در خاک لیبی از مناطق مسکونی خود آواره شده اند و 150 هزار نفر دیگر از جمله کارگران مهاجر، این کشور را ترک کرده اند.

سازمان ملل متحد در گزارشی که مربوط به اواسط ماه می و اواخر آگوست بود اعلام کرد: مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه گروه های مسلح در دو شهر طرابلس و بنغازی بی هدف غیر نظامیان را هدف حملات خود قرار داده اند و این امر دست کم 214 کشته بر جا گذاشته است.

در همین راستا دفتر حقوق بشر و هیئت سازمان ملل متحد برای حمایت در لیبی در گزارش مشترکی درباره نقض حقوق بشر و قوانین بین الملل در شهرهای طرابلس و بنغازی هشدار دادند.

در این گزارش آمده است: نقض حقوق بشر و قوانین بین الملل در لیبی شامل بمباران بی هدف، حمله به اهداف غیر نظامی، بمباران بیمارستان ها، ربودن غیر نظامیان و شکنجه و کشتار آنها است. در این گزارش به شهادت قربانیان غیر نظامی از جمله زنان و کودکان و شهروندان خارجی در لیبی استناد شده است.

کد N485028

وبگردی