آفتاب

بدبینی یک مقام سابق دولت آمریکا درباره نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته ای

بدبینی یک مقام سابق دولت آمریکا درباره نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته ای

یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات دیروز ایران و آمریکا درباره دستیابی دو کشور به توافق هسته ای ابراز بدبینی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوارتز، در پی مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا که از روز گذشته در ژنو درباره موضوع هسته ای آغاز شده است کوپچان از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا احتمال دستیابی دو کشور به توافق هسته ای تا 24 نوامبر را 40 درصد پیش بینی کرد.

وی پیشتر قبل از مذاکرات اخیر احتمال دستیابی به توافق را 60 درصد پیش بینی کرده بود.

در این گزارش آمده است تحولات هفته گذشته سبب این پیش بینی شده است به طوریکه جمعه گذشته آمریکا دور جدیدی از تحریم ها را علیه ایران اعمال کرد که به نظر نمی تواند مانع ادامه برنامه هسته ای ایران و ترس ایران شود.

نویسنده در ادامه برای اثبات این نظر خود به اظهارات زنگنه وزیر نفت ایران اشاره می کند که در پی تحریم ها اعلام کرده بود ما تحریم ها را به رسمیت نمی شناسیم و به دور زدن آنها ادامه خواهیم داد.

کوپچان دلایل پیش بینی خود را تلاش آمریکا برای کم کردن سهم ایران از بازار نفت از میزان فعلی یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز ، همچنین ضعیف تر شدن دولت روحانی در داخل ایران و افزایش تهدیدهای ژئوپلتیکی در منطقه خوانده است.

در این مطلب با اشاره به فشارها و مانع تراشی های افراطی ها و کنگره آمریکا بر سر راه مذاکرات هسته ای، به نقل از کوپچان از دیگر موانع عمده بر سر راه دستیابی به توافق هسته ای بین ایران و آمریکا ، سیاست های داخلی در دو کشور خوانده شده است.

 

 

 

کد N484974

وبگردی