آفتاب

روسیه: آمریکا و اتحادیه اروپا از تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در اوکراین حمایت کنند

روسیه: آمریکا و اتحادیه اروپا از تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در اوکراین حمایت کنند

نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا در یکی از نشست‌های این سازمان در اوکراین گفت: مسکو امیدوار است که آمریکا و اتحادیه اروپا از تلاش‌ها برای دستیابی به آتش بس و آغاز مذاکره‌ای ملی در اوکراین با اقداماتی عینی و قاطعانه حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، اندری کلین نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: توافقات نهایی میان کی‌یف و نمایندگان جنوب شرق اوکراین در نشست امروز (جمعه) گروه تماس نهایی می‌شود.

وی افزود: ما این مسئله را نقطه عطفی تلقی می‌کنیم. طرح صلح ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به منظور کمک به کی‌یف و استانهای جنوب شرق اوکراین برای هماهنگی اقدامات ضروری در راستای کاهش تنش‌ها در اوکراین صورت گرفته است. ما امیدواریم که کی‌یف، دونتسک و لوهانسک این درخواست‌ها را بشنوند. روسیه برای انجام هر گونه اقدام عملی مشترک با سازمان امنیت و همکاری اروپا در راستای کاهش تنش‌ها آماده است.

کلین ادامه داد: ما انتظار داریم که در نشست امروز گروه تماس پیشرفت‌های واقعی حاصل شود. ما امیدواریم که این بار آمریکا و اتحادیه اروپا از تلاش‌ها برای برقراری آتش بس و یک مذاکرات ملی واقعی حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N484952

وبگردی