آفتاب
محسن رضایی:

انحراف از سند چشم‌انداز زیاد است

انحراف از سند چشم‌انداز زیاد است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انحراف از سند چشم‌انداز 1404در حال حاضر زیاد و سرعت رسیدن به آن کم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محسن رضایی در کارگاه چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در تبریز اظهار کرد: دولت‌های مختلف انحراف‌هایی از سند چشم انداز داشته‌اند اما باید به سمت عملیاتی کردن این چشم انداز حرکت کنیم.

وی ادامه داد: چشم‌انداز عبارت از تصویری مطلوب و آرمان قابل دستیابی جامعه در یک افق زمانی معین بلند مدت است که متناسب با مبانی ارزشی و آرمان‌های نظام و مردم تعیین می‌شود.

رضایی با اشاره به ویژگی‌های سند چشم انداز 1404 گفت: درآمد سالانه بالای 40 هزار دلار، اشتغال کامل، عدالت سراسری و منطقه‌ای و هویت اسلامی و ایرانی از ویژگی‌های برجسته سند چشم انداز 1404 است.

وی گفت: چهار عنصر اصلی ارزش‌ها، فرصت‌ها، چالش‌ها و تجارب برنامه ریزی در سند چشم انداز مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم جهانی شدن اظهار کرد: با توجه به تحلیل‌های صورت گرفته در این سند تاکید بر برخورد فعال در امر جهانی شدن مورد توجه است.

رضایی با تاکید بر لزوم توجه جدی بر تحقق سند چشم انداز، گفت: تحقق این سند نیازمند عزم و بسیج ملی است تا این مطالعات به مرحله برنامه‌ریزی و عملیات برسد.

وی خاطرنشان کرد: اگر خود را به دست حوادث بسپاریم از روی شانس و تصادف عمل کرده‌ایم و اما اگر خود را با دیگران تطبیق دهیم اراده و طرح و برنامه دیگران سرنوشت ما را رقم خواهد زد ولی باید آینده را انتخاب کنیم و آینده در میان سختی‌ها با استفاده از توانایی‌ها و با تدبیر ساختنی است.

رضایی گفت: تمام تلاش در این چشم انداز در جهت تحول زندگی مردم است تا اقتصاد، کشاورزی، هنر و صنعت متحول شود چرا که اگر این مهم محق نشود همچون پرنده‌ای خواهیم بود که دو بال دارد یکی سیاست و دیگری اقتصاد و این موضوع توازن را بر هم می‌زند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 گفت: در دیدار با سفیر هلند با تهران متذکر شدم که باید اقبال ایران برای مذاکرات را جدی بگیرید تا این مذاکرات به نتیجه برسد.

انتهای پیام

کد N484822

وبگردی