آفتاب

کره‌جنوبی: کره‌شمالی در مورد پیشنهاد مذاکرات مقامات ارشد 2 کشور پاسخ دهد

کره‌جنوبی: کره‌شمالی در مورد پیشنهاد مذاکرات مقامات ارشد 2 کشور پاسخ دهد

کره جنوبی امروز (جمعه) بار دیگر از کره شمالی خواست تا به پیشنهاد سئول برای برگزاری مذاکرات در سطح مقامات ارشد پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، یکی از سخنگویان وزارت اتحاد مجدد دو کره در بیانیه‌ای گفت: سئول برگزاری مذاکرات در سطح مقامات عالی‌رتبه با کره‌شمالی را پیشنهاد کرده و برای دومین بار از پیویانگ می‌خواهد تا به این پیشنهاد پاسخ دهد.

وی افزود: هیچ تغییری در موضع کره جنوبی مبنی بر اینکه مسائل بین دو کره تنها از طریق مذاکره حل می‌شود به وجود نیامده و سئول درهای مذاکره را باز گذاشته است.

دولت سئول 11 و 18 اوت سال جاری میلادی، برگزاری دور دیگری از مذاکرات عالی‌رتبه با کره شمالی را پیشنهاد کرد تا درباره دیدار مجدد خانواده‌های جداشده در طی جنگ دو کره در سالهای 1950 تا 1953 میلادی و دیگر مسائل بلاتکلیف مذاکره شود اما کره شمالی هنوز نسبت به این پیشنهاد سکوت کرده است.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که دولت کره جنوبی تمایل دارد تا تحریم‌ها علیه کره شمالی را کاهش دهد. این تحریم‌ها تمامی تبادلات بین دو کره به جز منطقه صنعتی کائسونگ را ممنوع کرده است.

گزارش شده که کره جنوبی در مورد مسائل حساس دیگری همچون از سرگیری تورهای گردشگری به کوهستان کام گانگ واقع در ساحل جنوب شرق کره شمالی پیگیر است.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره گفت: پیونگ یانگ باید سریعا به پیشنهاد مذاکره سئول پاسخ داده و در باره مسائل بلاتکلیف بین دو کره از جمله دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده صریحا مذاکره کند. این مسئله خبر خوبی برای خانواده‌های جدا شده در تعطیلات چوسئوک خواهد بود. تعطیلات چوسئوک مترادفی برای عید شکرگزاری آمریکاست که از روز شنبه آغاز می‌شود.

انتهای پیام

کد N484783

وبگردی