آفتاب

تویسرکان نیازمند بازارچه دائمی فروش گردو

تویسرکان نیازمند بازارچه دائمی فروش گردو

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان برای ایجاد بهره‌وری حداکثری از محصول چند منظوره گردو، به یک بازارچه دائمی فروش این محصول نیاز دارد.

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، با تاکید بر مطلب فوق افزود: احداث بازارچه دائمی گردو علاوه بر تامین فضای مناسب برای اسقرار فروشندگان این محصول کشاورزی، موجب جذب بیش از پیش گردشگران و معرفی دیگر سوغات تویسرکان می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌چنین ایجاد بازارچه دائمی این امکان را فراهم می‌کند که نظارت دقیق و مستمر به لحاظ کیفیت، بسته‌بندی و قیمت بر محصولات گردوی شهرستان وجود داشته باشد.

مفتح با اشاره به فروش گردو و سوغات تویسرکان به صورت خودجوش و بدون استفاده از یک فضای متمرکز گفت: مسئولان با درآمدزایی اقتصادی با این شیوه مخالف نیستند، اما ایجاد بازارچه دائمی هم به نفع فروشندگان و هم به نفع خریداران گردو و سوغات شهرستان است.

وی تصریح کرد: تویسرکان باید از ظرفیت محصول گردوی خود که شهرتی جهانی دارد در جذب بیشتر گردشگران، ایجاد صنایع تبدیلی و بهبود فضای اقتصاد و کسب و کار شهرستان نهایت بهره را ببرد.

به گزارش ایسنا، تویسرکان به عنوان پایتخت تولید گردوی مرغوب کشور از ابتدای شهریور هر سال شاهد حضور فروشندگان گردو و سوغات شهرستان در کنار جاده‌های ارتباطی این شهرستان است که علاوه بر گردو اقدام به عرضه محصولاتی همچون عسل، سیر ترشی، سماق، بادام و سیر نیز می‌کنند و با استقبال قابل توجهی از سوی گردشگران مواجه می‌شوند.

انتهای پیام

کد N484647

وبگردی