آفتاب
رئیس کانون وکلای مرکز:

در شرایط فعلی استاد کاتوزیان جایگزینی نخواهد داشت

در شرایط فعلی استاد کاتوزیان جایگزینی نخواهد داشت

رئیس کانون وکلای مرکز گفت: مرحوم کاتوزیان تصویر جدیدی از علم حقوق به جامعه حقوقدانان کشور عرضه کردند و در شرایط فعلی جایگزینی نخواهد داشت.

رئیس کانون وکلای مرکز گفت: مرحوم کاتوزیان تصویر جدیدی از علم حقوق به جامعه حقوقدانان کشور عرضه کردند و در شرایط فعلی جایگزینی نخواهد داشت.

علی نجفی‌توانا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی شخصیت علمی و رفتاری مرحوم استاد کاتوزیان گفت: مرحوم استاد دکتر کاتوزیان مبتکر علم حقوق نوین با استعانت از توانمندی‌های فقهی و اشرافی که بر حقوق مدرن داشت تصویر جدیدی از علم حقوق به جامعه حقوق‌دانان کشور و مراکز علمی عرضه کرد.

وی ادامه داد: دکتر کاتوزیان واقعا پدر علم حقوق و از لحاظ رفتاری الگویی برای جستجوگران عدالت اجتماعی و قضایی بود.

رئیس کانون وکلای مرکز در وصف مرحوم استاد کاتوزیان خاطرنشان کرد: ایشان مردی آزاده، آزاداندیش و مدافع حقوق آزادگان باید تلقی شوند.

نجفی‌توانا در رابطه با ویژگی‌های رفتاری مرحوم کاتوزیان اظهار کرد: اساتید، دانشجویان و وکلا در هر مستوفی ابراز مطلب نموده‌اند و به همین باید بسنده کرد که دکتر کاتوزیان در شرایط فعلی جایگزینی نخواهد داشت بنابراین امیدواریم راهش مستدام و روحش قرین رحمت و آرامش باشد.

وی با بیان این‌که «جامعه حقوق‌دانان کشور اندیشمندی ممتاز و الگویی منحصر به فرد را از دست داده است» گفت: دکتر کاتوزیان در تدوین و تالیف امور حقوقی از ظرافت طبع و ظرفیت خاص و توانمندی ویژه‌ای برخوردار بود.

رئیس کانون وکلای مرکز اظهار کرد: تطبیق مصادیق دام‌الاستحاله روز با احکام و مقررات و ارائه راه حل برای برون رفت از چالش‌ها توسط استاد کاتوزیان به حدی در جامعه حقوق‌دانان جایگاه داشت که در بسیاری از موارد فصل‌الختام تلقی می‌شد.

نجفی‌توانا با بیان این‌که «تحلیل استاد کاتوزیان در خصوص مسائل مختلف عمدتا مقبول جامعه حقوق‌دانان بود» خاطرنشان کرد:‌ ایشان در عرصه‌ی وکالت هر چند به صورت حرفه‌ای عمل نکردند اما همیشه مدافع وکالت و به عنوان مدافع استقلال کانون وکلا تلقی می‌شدند و حتی در روزهای آخر عمرشان در نشستی که در کانون از ایشان به عنوان عضوی از اتاق فکر کانون دعوت کرده بودند با جدیت از نام و استقلال کانون و استقلال وکیل دفاع کردند.

وی در پایان گفت: دکتر کاتوزیان پدیده‌ی نوین در دوران معاصر در عرصه‌ی اندیشه و عمل در علم حقوق تلقی می‌شود و تاریخ ایران کمتر شاهد چنین چهره‌ای بوده است.

انتهای پیام

کد N484563

وبگردی