آفتاب

رکن آبادی: ایران تنها حامی مظلومان و حق طلبان جهان است

رکن آبادی: ایران تنها حامی مظلومان و حق طلبان جهان است

تهران – ایرنا - سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به اصولی که انقلاب اسلامی ایران بر اساس آن شکل گرفت، اظهار داشت: ایران تنها کشوری در جهان است که از 35 سال پیش تاکنون، حامی مظلومان و حق طلبان جهان در نقاط مختلف بوده و خواهد بود.

به گزارش ایرنا، «غضنفر رکن آبادی» پنجشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: قدرتی که امروز ایران به آن می بالد، متاثر از اصولی است که در 35 سال گذشته از آنها پیروی کرده است.

وی گفت: بر همین اساس ایران می خواهد در تحولات منطقه ای و جهانی نقش آفرین باشد چرا که هدف ما رساندن انسان ها به سعادت است حال آنکه هدف سایر قدرت های بزرگ جهان به منافع شخصی آنها، باز می گردد.

رکن آبادی با بیان اینکه ما همچنان به اصول خود پایبند هستیم، افزود: در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی با مردم مظلوم غزه، که در نهایت با پیروزی مقاومت به پایان رسید، مستکبران و زورگویان جهان به این نتیجه رسیدند که دیگر دوران زورگویی به پایان رسیده است و باید به سخنان طرف مقابل، مقاومت و ایران گوش فرا دهند.

وی پیروزی مقاومت در جنگ عربی - اسرائیلی اخیر را بزرگترین شکست اسرائیل از زمان تاسیس تا امروز دانست و گفت: صهیونیست ها سه سال و نیم از گروه های تروریستی حمایت کردند اما در پیش بینی های خود دچار اشتباه شدند و باز هم به غزه حمله کردند و با شکست بزرگتری جنگ را به پایان بردند.

سفیر پیشین ایران در لبنان اظهار داشت: پیروزی مقاومت این پیام را داشت که جمهوری اسلامی ایران به عنوان رکن اصلی مقاومت، همچنان مقتدر در برابر زورگویی ها در جهان ایستاده است.

وی با بیان اینکه با دستاوردهای مقاومت در جنگ غزه، منطقه وارد مرحله جدیدی از نظم نوین جهانی شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که قدرت تاثیرگذاری بالایی در منطقه و جهان دارد و می تواند تاثیر گذار باشد.

سفیر پیشین ایران در لبنان ادامه داد: گوش کردن نمایندگان 1+5 به حرف های ایران در مذاکرات هسته ای، نشانگر قدرت ملت ایران است چرا که قدرت های جهانی هرگز به حرف طرف های ضعیف گوش نمی دهند و تنها با طرف های تاثیرگذار گفت وگو می کنند.

رکن آبادی در ادامه با اشاره به عدم حمله نظامی آمریکا به سوریه برخلاف ادعای رییس جمهوری این کشور در تاریخ 9 شهریور 1392، گفت: دنیا در این روز با پدیده شگفت انگیزی مواجه شد و مرحله جدیدی در تعاملات جهانی بوجود آمد.

وی افزود: در واقع دنیا وارد شرایط جدیدی در این روز شد و جهانیان متوجه شدند که دیگر دوران نظام یک قطبی یا چند قطبی به پایان رسیده است.

رکن آبادی ادامه داد: قدرت های جهانی پذیرفتند که طرف های دیگری همچون ایران نیز در دنیا هستند که باید به حرف آنها هم در حل مسائل منطقه ای، بین المللی وجهانی گوش کرد.

سفیر پیشین ایران اظهار داشت: برخی از فرهیختگان ما فکر می کنند آمریکایی ها یا اسرائیلی ها هرگز دچار اشتباه نمی شوند، حال آنکه آنها هم انسان هستند و دچار اشتباه می شوند.

وی تصریح کرد: در جنگ های نظامی، آمریکایی ها 0 تا 100 درصد احتمالات را محاسبه می کنند، اما در جنگ های نامنظم میزان اشتباه های آنان بسیار زیاد است.

رکن آبادی با بیان اینکه امروز آمریکا در حل بحران های منطقه ای و بین المللی ناتوان است، اظهار داشت: ایران به عنوان تنها کشور حامی مظلومین جهان، می خواهد نقش آفرین باشد و این موضوع خون تازه ای را در رگ های آزادی خواهان و حق طلبان جهان تزریق کرده است و دنیا نیز برای رفع مشکلات و بحران های خود به ایران نیاز دارد.

در ادامه این برنامه با «ژنرال الیاس فرهاد» کارشناس مسائل راهبردی نیز به صورت ویدئو کنفرانس گفت وگو شد.

وی در خصوص رژیم صهیونیستی گفت: ستاره این رژیم در تمام ابعاد رو به افول و خاموشی است و ملت های همسایگان این رژیم نیز بیدار شده اند.

فرهاد افزود: مقاومت فلسطین اکنون با الهام از انقلاب اسلامی ایران توانسته است در برابر دشمن مجهز به تمامی تجهیزات نظامی به پیروزی بزرگی دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه ملت مظلوم فلسطین از سال 2007 تاکنون، از پنج طرف محاصره شده اند، گفت: برخی از رژیم های خائن عربی نیز به صهیونیست ها کمک می کردند و اجازه نمی دادند غذا یا داور به دست مردم غزه برسد، با این وجود مردم فلسطین در جنگ های نامنظم توانستند رژیم صهیونیستی را شکست دهند.

شبس (3) 1346 **1551
کد N484507

وبگردی