آفتاب
مرکز آمریکایی مبارزه با تروریسم:

داعش مساحتی برابر با خاک انگلستان را در اختیار دارد

داعش مساحتی برابر با خاک انگلستان را در اختیار دارد

تهران-ایرنا- مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا گفت: مساحت سرزمین های تحت سیطره «دولت اسلامی» (گروه تروریستی داعش) برابر با وسعت خاک انگلستان است.

به گزارش ایرنا به نقل از روسیاالیوم نسخه عربی پایگاه خبری شبکه راشاتودی روسیه ، «ماتیو اولیسن» مدیر مرکز آمریکایی مبارزه با تروریسم در سخنانی در انجمن بروکینگز واشنگتن تصریح کرد: دولت اسلامی (داعش) که بیش از 10 هزار عضو دارد خود را به عنوان نیروی فعال جنگی نشان داده و توانسته بر سرزمین های وسیع بین دو رود دجله و فرات سیطره یابد، مساحتی که برابر با وسعت کل انگلستان است.

وی افزود: درآمدهای این سازمان که حاصل از فروش نفت، قاچاق و اخذ فدیه (از اقلیت ها) است، بالغ بر روزانه یک میلیون دلار می شود.

اولیسن گفت: سازمان داعش خود را «رهبر جدید جهاد جهانی» می داند و از ابزار های تبلیغاتی پیشرفته تری به نسبت سایر گروه های افراطی برخوردار است.

وی مدعی شد دستگاه جاسوسی آمریکا درحال حاضر اطلاعاتی درباره طرح های این سازمان برای انجام عملیات های تروریستی در خاک آمریکا ندارد.

مدیرمرکز مبارزه با تروریسم آمریکا افزود: می دانیم که بیش از 12 هزار تن از جمله بیش از هزار اروپایی و افزون بر 100 آمریکایی در سه سال گذشته وارد سوریه و به داعش ملحق شدند، اخیرا هم هیات تحقیقات فدرال آمریکا 6 نفر را که قصد داشتند از آمریکا به سوریه برای حمایت از داعش بروند را دستگیر کرده است.

شبس**9241**1547
کد N484464

وبگردی