آفتاب
با ابراز انزجار از اعمال تروریستی داعش

جان کری: اسلام دین آزادی و صلح دوستی است

جان کری: اسلام دین آزادی و صلح دوستی است

نیویورک- ایرنا -وزیر امور خارجه آمریکا با محکوم کردن جنایت های گروه تروریستی داعش گفت: دین اسلام دین اشاعه صلح و آزادی و احترام به شان و مقام انسان است و این گروه جنایت کار در منطقه به هیچ وجه نماینده واقعی اسلام نیست.

ˈجان کریˈ روز پنجشنبه در مراسم معارفه ˈشارق ظفرˈ به عنوان نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در جامعه مسلمانان این کشور با ابراز انزجار از قتل دومین روزنامه نگار آمریکایی به دست تروریست های داعش افزود: بگذارید این را به صراحت بگویم که آنچه ما در روز گذشته شاهد آن بودیم چهره واقعی اسلام نیست.

وی تصریح کرد: این را با قاطعیت تمام می گویم که چهره واقعی اسلام چهره یاس گرایانی نیست که فقط به ویران کردن می اندیشند و نه به ساختن .

وزیر امور خارجه اوباما با تاکید بر این که اسلام دینی مبتنی بر صلح دوستی است، گفت: جنایت هایی که گروه تروریستی داعش مرتکب می شود، اهانت آشکار به ارزش های دین اسلام است.

وی افزود: چهره واقعی اسلام را باید در جوامعی جستجو کرد که در راه ارتقای شان و مقام انسان و ریشه کن کردن فقر تلاش می کنند و به حمایت از حقوق انسان ها و اشاعه آزادی های بنیادین انسان همت می ورزند.

اروپام-4-541 - 1551
کد N484463

وبگردی