آفتاب

والیبال قهرمانی جهان : فرانسه 3 - ایران 1

والیبال قهرمانی جهان : فرانسه 3 - ایران 1

تیم ملی والیبال ایران در سومین گام از مسابقات قهرمانی جهان با نتیجه 3 بر یک مقابل فرانسه شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران در سومین گام از مسابقات قهرمانی جهان با نتیجه 3 بر یک مقابل فرانسه شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی والیبال ایران در سومین گام از مسابقات قهرمانی جهان به مصاف تیم ملی فرانسه رفت.

ملی پوشان ایران در این مسابقه با نتیجه 18-25، 25 - 14، 19-25، و 27-29 شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب محمد موسوی، سعید معروف، عادل غلامی، امیر غفور، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و لیبرو فرهاد ظریف بازی را آغاز کرد.

فرانسوی‌ها نیز با ترکیب روزیه، اونیوتی، تیریه مگابت، لیروکس و لیگوف و گربنیکوف لیبرو به میدان رفتند.

تیم ملی والیبال ایران با پیراهن سوم خود یعنی رنگ سورمه‌ای در مقابل قرمزپوشان فرانسه بازی را آغاز کرد. تیم ملی والیبال ایران در دو بازی نخست خود دو پیروزی مقابل ایتالیا و آمریکا به دست آورده بود. فرانسه اما با یک برد برابر پورتوریکوو و یک شکست مقابل ایتالیا امید زیادی به کسب امتیاز مقابل ایران داشت.

تیم ملی فرانسه یکی از با تجربه‌ترین تیم‌های حاضر در این مسابقات به شمار می‌رود. آنها در 14 دوره قبلی این رقابت‌ها حضور داشته‌اند اما تنها افتخار این تیم کسب یک مدال برنز جهان در این مسابقات 2002 آرژانتین بوده است.

ست نخست: 25- 18 فرانسه

تیم ملی والیبال ایران که تصور می‌شد پس از برد ایتالیا و آمریکا نمایش مقتدرانه‌ای برابر فرانسه داشته باشد در امتیازهای ابتدایی ست نخست اشتباهات زیادی داشت. دریافت‌های ضعیف و توپ‌گیری‌های ناامیدکننده از تیم ایران موجب شد تا فرانسوی ها خیلی زود 3-4 امتیاز جلو بیفتند؛ حاشیه امنیتی که در نهایت به سود این تیم تمام شد. اگر چه فرانسه دفاع روی تور خوبی نداشت و عملا با تک دفاع سرعتی خود یعنی لی‌رولکس به مصاف مهاجمان ایران می‌رفت اما اسپکرهای ایران نمی‌توانستند نمایش کوبنده‌ای را ارائه کنند. فرانسه به کمک بلندزن‌های خود مثل تریه و مگابت از پشت خط یک سوم زمین ایران را نشانه می‌رفتند. این در حالی بود که پاس‌های بلند سعید معروف برای امیر غفور در پشت خط ثمره چندانی نداشت.

در ادامه کواچ که نمی‌خواست ست نخست را از دست بدهد شهرام محمودی را به میدان فرستاد اما محمودی که تازه از کمند مصدومیت رها شده بود هم نتوانست بازی موثری ارائه دهد. ضعف در دفاع کناری تیم ایران و عدم توپگیری صحیح در منطقه دو و چهار در نهایت به ضرر شاگردان کواچ تمام شد.

ایران در ست نخست این مسابقه دو اشتباه بیشتر از تیم حریف داشت اما با نتیجه 25- 18 شکست خورد.

ست دوم: 25- 14 ایران

کواچ در اول ست دوم چند تغییر تاکتیکی داشت. مجتبی میرزاجانپور با میلاد عبادی پور تعویض شد تا به کمک دریافت‌های خوب عبادی پور دریافت های ایران تقویت شود. شهرام محمودی هم به عنوان مهاجم اول ایران ایفای نقش کرد تا به کمک آبشارهای فنی او خط دفاع فرانسه به زانو درآید. تمرکز روی پاس‌های بلند و حمله از منطقه دو و چهار در دستور کار سعید معروف قرار داشت. فرهاد قائمی و شهرام محمودی از چپ و راست زمین فرانسه را زیر آماج حملات خود گرفته بودند. تیم ملی والیبال ایران برخلاف ست نخست نبض بازی را در دست داشت. سرویس‌های خوب بازیکنان ایران بازی سرعتی فرانسه را از کار انداخت تا این تیم در حمله حرفی برای گفتن نداشته باشد.

ایران با اختلاف 5 امتیاز از فرانسه پیش افتاد. برتری تیم ایران تا پایان ادامه داشت. شاگردان کواچ 25- 14 فرانسه را شکست دادند و انتقام ست نخست را گرفتند. این درحالی بود که عادل غلامی با کسب سه امتیاز سرویس مستقیم موثرترین نقش را در تیم ایران ایفا می‌کرد.

ست سوم: 25- 19 فرانسه

در ست سوم هر تیمی برنده می‌شد حداقل یک امتیاز از این مسابقه می‌گرفت. هیچ یک از دو تیم ایران و فرانسه نمی‌خواستند ریسک کنند. ایران تقریبا با همان برنامه ست دوم به میدان رفت. اما فرانسوی ها با شناسایی شهرام محمودی به عنوان مهاجم اول ایران سعی در کنترل و دفاع او داشتند. بازی برای دو تیم پایاپای پیش می‌رفت. گاهی فرانسه و گاهی ایران یکی دو امتیاز جلو می‌افتادند. محمد موسوی که تا اینجا 4 دفاع سالم داشت اجازه نمی‌داد اسپکرهای حریف از میانه میدان کاری از پیش ببرند. به همین دلیل تمرکز حملات تیم فرانسه از منطقه 4 و با بهره‌گیری از ضعف دفاع کناری ایران بود. عبادی پور اگرچه در دریافت موثر ایفای نقش می‌کرد اما دیر به کار دفاع می‌رسید.

اشتباه های مکرر از سوی عبدالله آن نزی داور دوم کویتی این مسابقه بارها اعتراض بازیکنان ایران را به همراه داشت. کواچ تقریبا نسبت به همه صحنه‌های روی تور اعتراض می‌کرد. چند رای مشکوک از داور در نهایت موجب شد تا فرانسه 19- 17 از ایران جلو بیفتد.

ایران همچنان از دفاع کناری آسیب پذیر بود. چند اشتباه در توپ گیری کافی بود تا اختلاف امتیازها زیاد شود. حتی وقت استراحت کواچ هم فایده‌ای نداشت. کواچ پوریا فیاضی را به میدان فرستاد تا لااقل ایران بهتر کار کند اما فرانسه موفق شد 25 بر 19 تیم ایران را در ست سوم شکست دهد و حداقل یک امتیاز بگیرد. فرانسه در این ست نقش‌آفرینی بسیار خوبی در دفاع روی تور داشت. تقریبا همه بازیکنان این تیم حداقل یک دفاع سالم داشتند اما موثرترین بازیکن این تیم تریه و گاپه به ترتیب با 12 و 9 اسپک موثر بودند.

ست چهارم:29-27 فرانسه

فرانسه بعد از کسب نخستین امتیاز این مسابقه از نظر روانی وضعیت بهتری داشت. آن‌ها در ست پایانی می‌خواستند کار را تمام کنند. در مقابل بازیکنان ایران هم می‌دانستند که دیگر جایی برای اشتباه وجود ندارد. سعید معروف تمام تلاش خود را می‌کرد تا بازی را به سرعت بکشاند. هربار محمد موسوی صاحب توپ می‌شد ایران امتیاز می‌گرفت در مقابل اما فرانسه روی آبشار از پشت منطقه یک سوم و توپ های بلند اصرار داشت؛ جایی که دفاع ایران از کار می‌افتاد.

بازی تا امتیاز 21 پایاپای برای دو تیم پیش می‌رفت. سرانجام کواچ دست به دو تعویض زد اما حضور مهدوی هم نتوانست کمکی به دفاع روی تور ایران کند. سرویس تماشایی قائمی اجازه نداد تا اسپکر فرانسه راحت امتیاز بگیرد اما درنهایت داور یک امتیاز مشکوک به فرانسه داد. در نهایت کواچ تقاضای بازبینی تصویر ویدیویی کرد که تصاویر نشان داد توپ روی خط است و امتیاز به فرانسه رسید. مسابقه حساس پیش می‌رفت. دو تیم در 25 و سپس در 26 برابر بودند. اما در نهایت فرانسوی ها در امتیازهای پایانی هوشمندی بیشتری به خرج دادند و پیروز شدند.

انتهای پیام

کد N484434

وبگردی