آفتاب

سران ناتو ˈطرح واکنشیˈ این سازمان را در انگلیس بررسی می کنند

سران ناتو ˈطرح واکنشیˈ این سازمان را در انگلیس بررسی می کنند

تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی فرانس 24 روز پنجشنبه در گزارشی ضمن بیان این مطلب که بحران اوکراین موضوع اصلی مورد بحث در نشست سیاسی -نظامی ناتو است، از تصمیم گیری سران این سازمان در باره استقرار نیروهایˈطرح واکنشیˈ در شرق اروپا خبر داد.

فرانس 24 گفت: به دنبال بحران سیاسی-نظامی در اوکراین و به تبع آن دخالت های آشکار روسیه در این کشور، ناتو اقدامات سختگیرانه ای در قبال روسیه در پیش گرفته و همه همکاری های خود را با این کشور متوقف کرده است.

به همین علت یکی از طرح های اصلی در نشست سران ناتو، تصمیم گیری در باره طرحی به عنوان ˈطرح واکنشی ناتوˈ است. بر اساس این طرح که سران ناتو قرار است درباره آن تصمیم گیری کنند، قرار است موضوع استقرار سریع بیش از چهار هزار نیرو در شرق اروپا بررسی شود. در چارچوب این طرح، قرار است تجهیزات نظامی کافی ، کارشناسان تدارکاتی و فرماندهی نیز به کشورهای شرق اروپا ارسال و اعزام شود.

قرار است ناتو در این نشست به کشورهای حوزه بالتیک اطمینان دهد که آنها را در برابر تهدیدهای نظامی مسکو تنها نخواهد گذاشت چرا که این کشورهای بیم آن دارند در سیاست تقابلی خود با روسیه پوتین، دچار سرنوشت اوکراین شوند.

به همین علت است که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد که واشنگتن در چارچوب پیمان ناتو از همه کشورهای عضو حمایت و دفاع می کند.

بر اساس این پیمان، دفاع از کشورهای حوزه بالتیک به اندازه دفاع از کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و انگلیس مهم است.

علاوه بر باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه، 180 میهمان ویژه از جمله رهبران و مقامات ارشد بیش از 60 کشور جهان در نشست ولز حضور دارند.

دراین نشست دو روزه قرار است درباره اساسنامه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و چگونگی مواجهه آن با بحران های عراق و اوکراین و نیز خروج نیروهای این سازمان از افغانستان بحث و گفت وگو شود.

رسانام**9041**1551
کد N484387

وبگردی