آفتاب

درخواست کمک دولت نیجریه برای مقابله با بوکو حرام

درخواست کمک دولت نیجریه برای مقابله با بوکو حرام

دولت نیجریه خواستار کمک های بین المللی برای مقابله با فعالیت گروه تروریستی موسوم به بوکو حرام در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، نیجریه و کشورهای همسایه آن به دنبال جلب حمایت های بین المللی برای مقابله با فعالیت های تروریستی در غرب آفریقا هستند. بر این اساس دولت نیجریه به همراه همسایگان خود خواستار حمایت سازمان های بین المللی به منظور مقابله با حملات گروه بوکو حرام شده است.

در همین رابطه "امینو والی" وزیر خارجه نیجریه گفت نیجریه و کشورهای همسایه اش از جمله بنین، چاد، کامرون و نیجر در مورد لزوم مقابله با فعالیت تروریست ها از جمله قاچاق سلاح و گسترش خشونت در این منطقه متفق القول هستند. این کشورها همچنین از جامعه جهانی می خواهند ضمن همکاری بهتر با دولت های منطقه از تجارت و رساندن سلاح به تروریست ها جلوگیری کند.

طی هفته های اخیر گروه موسوم به بوکو حرام کنترل چند شهر در شمال نیجریه را به دست گرفته است. این گروه به تقلید از گروه داعش در این منطقه از نیجریه اعلام خلافت کرده است. طبق آمارهای رسمی از زمان آغاز فعالیت این تروریست ها در سال 2009 تا کنون بیش از 10 هزار نفر در حملات و درگیری های نظامی با این گروه کشته شده اند.

این در حالی است که قدرت گیری بوکو حرام در شمال نیجریه موجب نگرانی مقامات کامرون از گسترش فعالیت این گروه به کشورشان شده است. مقامات ارتش نیجریه می گویند در بیشتر درگیری ها تروریست های بوکو حرام تسلیحات و تجهیزات بهتری نسبت به نیروهای ارتش دارند که این امر مقابله با آنها را دشوار می کند.

کد N484247

وبگردی