آفتاب
تحولات امنیتی عراق/

درگیری شدید ارتش و داعش در جنوب تکریت/ رئیس شورای نظامی تلعفر به هلاکت رسید

درگیری شدید ارتش و داعش در جنوب تکریت/ رئیس شورای نظامی تلعفر به هلاکت رسید

13/06/1393 16:34

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه نیوز، ارتش عراق امروز درگیری‌های شدیدی را با گروه تروریستی داعش در منطقه العوینات داشته است.

همچنین ارتش عراق توانست پس از درگیری با تروریستها بر بیمارستان دانشگاه تکریبت که پیش از تحت سیطره تروریستها بود، تسلط پیدا کند.

دیگر تحولات امنیتی عراق به شرح زیر است:

- ارتش عراق چهار عضو داعش را در دیالی به هلاکت رساند. یکی از این تروریستها از عوامل انتحاری داعش بود که پیش از اجرای عملیات از پای درآمد.

- در حملات خمپاره ای تروریستها به فلوجه یک نفر کشته و 25 نفر دیگر از غیرنظامیان زخمی شدند. در بین مجروحان هشت کودک وجود دارد.

- وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه از هلاکت "ابو علاء العراقی"  رئیس شورای نظامی منطقه تلعفر در حملات هوایی به جنوب موصل خبر داد. وزارت دفاع عراق که امروز همچنین از هلاکت نفر دوم داعش خبر داده بود، اعلام کرده که این عملیات بر اساس داده‌های دقیق اطلاعاتی با موفقیت انجام شد.

- "عبدالکریم الجغیفی" از قائم مقام منطقه حدیثه در استان الانبار عراق اعلام کرد: گروه تروریستی داعش در تلاش برای حمله از چهار محور به منطقه حدیثه است و جنگنده‌های آمریکایی و عراقی نیز دو روز است که پروازی بر فراز این منطقه نداشته اند.

- یک افسر نیروهای پیشمرگه در درگیری با تروریستها در منطقه الطوز کشته شد.

- جنگنده‌های ارتش عراق امروز مواضع داعش در منطقه الحویجه (جنوب غربی استان کرکوک) را هدف قرار دادند.

- اعضای گروه تروریستی داعش با حمله به منزل یکی از مسئولان محلی در موصل منزل وی را منفجر کرده و احشام وی را به سرقت بردند.

کد N484238

وبگردی