آفتاب
بعنوان نماینده رییس جمهوری؛

معاون حقوقی رییس جمهوری در مراسم تشییع کاتوزیان شرکت کرد

معاون حقوقی رییس جمهوری در مراسم تشییع کاتوزیان شرکت کرد

تهران - ایرنا - معاون حقوقی رییس جمهوری به نمایندگی از سوی حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری، در مراسم تشییع پیکر دکتر امیر ناصر کاتوزیان شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، پیکر این استاد فرهیخته با حضور خانواده آن مرحوم و دانشجویان و اساتید دانشگاه از مقابل دانشکده حقوق دانشگاه تهران تشییع شد.

یادآور می شود، کاتوزیان روز سه شنبه هفته جاری در سن 87 سالگی به علت بیماری درگذشت.

پدر علم حقوق در سال 1310 شمسی در تهران متولد شد، وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان اقبال و دوره متوسطه را در دبیرستان علمیه گذراند و در سال 1339 به اخذ عنوان دکترای حقوق نایل شد.

کاتوزیان از سال 1343 با درجه استادیاری به تدریس در دانشگاه تهران مشغول و در سال 1351 به درجه استادی تمام وقت گروه حقوق خصوصی و اسلامی با پایه یک استادی رسید.

تالیف 45 جلد کتاب در زمینه های حقوق مدنی، فلسفه حقوق و آیین دادرسی و ارائه حدود 400 مقاله علمی در زمینه قضایی از جمله فعالیت های علمی مرحوم استاد کاتوزیان است.

این استاد و حقوقدان برجسته، یکی از تدوین کنندگان پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود.

«الهام امین زاده» معاون حقوقی رییس جمهوری - که در دوران بیماری دکتر کاتوزیان نیز به نمایندگی از رییس جمهوری از وی عیادت کرده بود - بعد از درگذشت کاتوزیان در پیام تسلیت خود، فقدان این دانشمند فرهیخته را ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر برای جامعه حقوقی کشور عنوان کرده بود.

معاون حقوقی رییس جمهوری در پیام خود آورده بود: «آن استاد گرانمایه با کوله باری از دانش حقوق و فقه و با تربیت شاگردان بسیار و تألیفات فراوان حقوقی، خدمتی بی نظیر به ارتقای دانش حقوق در کشور نمود. از برجسته ترین و عمیق ترین خدمات و یادگارهای آن مرحوم، اهتمام موثر و عضویت در شورای تدوین قانون اساسی بوده است.»

سیام(2)**9189**1647
کد N484170

وبگردی