آفتاب
معاون ستاد اقامه نماز

سفیران نماز و ائمه جماعات در مدارس کمبودهای زیادی دارند

سفیران نماز و ائمه جماعات در مدارس کمبودهای زیادی دارند

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز گفت: اقامه نماز جماعت بسترهای انتقال مفاهیم ارزشمند معارف دینی به نسل جوان را گسترش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، سیدمحمد عبداللهی در مراسم افتتاح دومین دوره آموزشی ائمه جماعات خواهر مدارس کشور در قم درباره اهمیت تبیین جایگاه نماز جماعت در مدارس افزود: نماز ستون دین است و باید زمینه حضور نسل جوان در صفوف نماز جماعت در مدارس را فراهم کنیم.

وی افزود: نماز جماعت در مدارس ظرفیت مهم فرهنگی است که در آموزش و پرورش فراهم شده است و باید از چنین پتانسیل مهمی برای انتقال مفاهیم ارزشمند و معارف دینی برای نسل جوان به خوبی استفاده شود.

وی انقلاب اسلامی را فرصتی مهم در جهت پیوند نسل جوان با دین و معارف دانست و تصریح کرد: در زمان طاغوت فرصتی این‌گونه برای جذب جوانان به معارف دینی وجود نداشت اما با پیروزی انقلاب فرصتی مهم مهیا شد تا جایی که امروز جوانان خود احساس نیاز می‌کنند و خواستار برگزاری برنامه‌های دینی و آشنایی با معارف هستند.

معاون ستاد اقامه نماز اظهار کرد: آرزوی بزرگان دین کار خالصانه و مخلصانه در ترویج فرهنگ نماز بوده و از مدیران مدارس خواستاریم که در نماز جماعت مدرسه حضور داشته باشند؛ چراکه نماز استخراج همه خوبی‌ها و خیرها به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی مدون در نماز در مدارس گفت: در این راستا باید در فضای نماز کشور سرمایه‌گذاری کرد و دانست که در این جنگ نرم برگزاری این کلاس‌ها برای روحانیون فرصتی در جهت تبادل تجربیات و هم‌افزایی است.

وی هم‌چنین تاکید کرد: در این دوره آموزشی از اساتیدی برجسته از حوزه دعوت شده تا با تبیین اهمیت نماز به محورهای مهارت‌های بیان احکام، شیوه دعوت به نماز، زیباخوانی و صحیح خوانی و قرائت نماز، نکات کاربردی و تبلیغی مهارت‌های تبلیغی نیز بپردازند.

عبداللهی گفت: سفیران نماز و ائمه جماعات در مدارس کمبودهای زیادی دارند و با مبلغی ناچیز خدمت می‌کنند.

دومین دوره آموزشی ائمه جماعات خواهر مدارس کشور روز پنجشنبه با حضور300 نفر از خواهران روحانی از 15 استان کشور در مجتمع فرهنگی هنری مریم در قم آغاز شد.

به گزارش ایسنا، این دوره آموزشی طی 20 ساعت به مدت سه روز در پردیس حضرت معصومه(س) دانشگاه فرهنگیان قم ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N484151

وبگردی