آفتاب
/همایش ملی آقانجفی قوچانی در خراسان شمالی/

امام جمعه بجنورد:سیره عالمان دین نقشه راه تکامل بشری است

امام جمعه بجنورد:سیره عالمان دین نقشه راه تکامل بشری است

‌امام جمعه بجنورد گفت: سیره عالمان دین نقشه راه تکامل بشری است و باید در جامعه ساری و جاری باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در همایش ملی بزرگداشت آقانجفی قوچانی در خراسان شمالی، اظهار کرد: آثار آقانجفی قوچانی روزنه‌های جدیدی را برای حوزویان و دانشگاهیان و مدیران اجرایی باز می‌کند.

وی ادامه داد: ایمان و علم، ویژگی‌های برتر انسانی است که این‌ها را می‌توان در آقانجفی قوچانی مشاهده کرد، یاد این‌گونه عالمان عبادت است، و نکوداشت و برگزاری این‌گونه همایش‌ها برای آنان نیز عبادت محسوب می‌شود، یاد نیک از یک شخصیت، دوباره شخصیت دادن به اوست.

وی با بیان این‌که «انسان دارای دو حیات طبیعی و شخصیتی است» افزود: ما حیات شخصیتی آقا نجفی را در این همایش گرامی می‌داریم که این حیات ممات ندارد.

‌امام جمعه بجنورد گفت: عالمان دین هیچوقت از بین نخواهند رفت و آثار کتبی و شخصیتی آن‌ها باقی خواهد ماند، آقانجفی قوچانی از آن دست عالمانی است که فقه را برای فقه نخواند، اصول، فلسفه و عرفان را برای آن فرا گرفت تا با آن ابزار برای مردم دیار خود اثرگذار باشد.

وی افزود: ما به استخوان پوسیده، قبر و مرقد خشک و خالی افتخار نمی‌کنیم، آن‌ها قله‌هایی هستند که ما را به سوی افتخارات هدایت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این عالم بزرگوار که امروز باید از آن درس بگیریم، وطن‌خواهی، غیرتمندی و بیگانه‌ستیزی است که در وجود این شخصیت بوده است.

یعقوبی با بیان این‌که «حوزه‌ها و دانشگاه‌های ما باید از سخت‌کوشی این عالم بزرگوار درس بگیرند»، گفت: وقتی حوزه‌های علمیه زمان حال را با زمان گذشته مقایسه می‌کنیم، حوزه‌های کنونی بسیار در رفاه هستند.

وی اظهار کرد: حوزه‌های علیمه کنونی باید خروجی‌های بیشتری داشته باشند؛ چراکه بستر پیشرفت در آن‌ها فراهم است.

انتهای پیام

کد N484043

وبگردی