آفتاب

سناتور آمریکایی: واشنگتن باید برای مبارزه با داعش ازایران کمک بخواهد

سناتور آمریکایی: واشنگتن باید برای مبارزه با داعش ازایران کمک بخواهد

تهران - ایرنا - یک سناتور آمریکایی و نامزد احتمالی انتخابات 2016 ریاست جمهوری این کشور، از همکاری واشنگتن با ایران و حتی سوریه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش حمایت کرد.

تارنمای تلویزیون «راشاتودی» روز پنجشنبه نوشت: «رند پال» معتقد است نقش آمریکا در خاورمیانه تنها می تواند شامل پشتیبانی باشد و بهتر است کشورهایی چون ایران و سوریه نقش اصلی را در مبارزه با تروریسم به عهده بگیرند.

راشاتودی به نقل از این سناتور آمریکایی نوشت: اکنون دو متحدی که ما می توانیم برای مبارزه با داعش داشته باشیم، ایران و سوریه هستند. آنها افزون بر انگیزه، ابزار و توانایی مبارزه با داعش را دارند.

وی بر ضرورت همکاری ترکیه در مبارزه با داعش تاکید کرد و گفت: من فکر می کنم ترک ها باید به این کارزار بپیوندند. ما می توانیم پشتیبانی فنی و هوایی کنیم.

«پال» که به جناح مخالف جنگ در حزب جمهوریخواه وابسته است، در ماه ژوئن (خرداد - تیر) با انتقاد از تلاش ها برای سرنگونی دولت سوریه گفته بود: اگر اسد کنار برود، سوریه به سرزمین افسانه ای تروریست ها تبدیل خواهد شد. اکنون عراق سرزمین افسانه ای تروریست هاست، دقیقا به این خاطر که ما دخالت کردیم، نه به این دلیل که کم حضور داشتیم.

وی همچنین با یادآوری جنگ لیبی گفت: ما وارد لیبی شدیم و از شر «قذافی» خلاص شدیم. اما اکنون لیبی به سرزمین رویایی تروریست ها تبدیل شده است. شبه نظامیان در آن کشور، همه جا هستند.

رسانام**9163**1545
کد N483987

وبگردی