آفتاب
گزارش تصویری خبری/

تحصن خانواده‌های سربازان ربوده‌شده ارتش لبنان/ تاکید وزرا بر حفظ اقتدار کشور و آزادی اسیران

تحصن خانواده‌های سربازان ربوده‌شده ارتش لبنان/ تاکید وزرا بر حفظ اقتدار کشور و آزادی اسیران

جمعی از خانواده های سربازان اسیر ارتش لبنان که توسط گروههای تروریستی گروگان گرفته شده‌اند، در برابر کاخ ریاست جمهوری این کشور تحصن کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد و النشره، خانواده های سربازان ارتش لبنان که اخیرا در نبردهای عرسال (شمال لبنان) توسط تروریستها ربوده شده اند، در برابر کاخ ریاست جمهوری در بیروت تحصن کردند.

آنان با تجمع در برابر کاخ ریاست جمهوری از مقامات لبنانی خواستند تصمیمی شجاعانه و جسورانه برای آزاد نمودن فرزندانشان اتخاذ کنند و از شکل گیری فتنه‌ای جدید و خطرناک در لبنان پیشگیری کنند.

"محمد فنیش" وزیر مشاور امور پارلمانی دولت لبنان نیز در اظهاراتی کوتاه تاکید کرد: ما به تمامی مواضع در جلسه هیئت وزیران گوش فرا می دهیم اما طبیعی است که پیشنهاداتی هم داشته باشیم.

"رمزی جریح" وزیر اطلاع رسانی لبنان هم اظهار داشت: ما درباره حیات نظامیان لبنانی نگران هستیم اما بر حفظ اقتدار و حاکمیت کشور نیز تاکید داریم، البته این باعث نمی شود که مذاکرات خود را به صورت محرمانه و با جدیت انجام دهیم.

"اشرف الریفی" وزیر دادگستری لبنان نیز تاکید کرد: موضوع سربازان ربوده شده ارتش، تا زمانی که جریانهای سیاسی درباره راهبرد حل این مسئله توافق نکنند، حل نخواهد شد.

"عبدالمطلب حناوی" وزیر ورزش لبنان نیز در اظهاراتی تاکید کرد: ما مسئله تبادل اسیران با تروریستها را نمی پذیریم چون امنیت تمامی شهروندان را در معرض خطر قرار می دهد.

در همین حال، "پطرس حرب" وزیر ارتباطات لبنان پیش از آغاز جلسه هیئت وزیران لبنان اعلام کرد: موضوع گروگانهای نظامی لبنان، مسئله ساده‌ای برای ما نیست و باید عاقلانه تصمیمی اتخاذ شود که طی آن هم اسیران آزاد شوند و هم به اقتدار کشور آسیبی وارد نشود.

لحظاتی پیش نیز منابع لبنانی از آغاز نشست هیئت وزیران لبنان که موضوع سربازان ربوده شده در صدر مسائل آن قرار دارد، خبر دادند.

این منابع همچنین تصاویری از تحصن لبنانی ها در برابر کاخ ریاست جمهوری منتشر کرده اند:

کد N483982

وبگردی