آفتاب

بهره‌برداری نادرست از معادن قیر، بلای جان منابع طبیعی

بهره‌برداری نادرست از معادن قیر، بلای جان منابع طبیعی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه معتقد است: نداشتن اطلاع دقیق از محل معادن قیرطبیعی تخریب منابع طبیعی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، حسن سلیمانی در نشستی که به منظور بررسی مفاد تفاهم نامه همکاری چندجانبه بین کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآوری قیرطبیعی و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: لازم است مطالعه دقیقی در خصوص مکان و میزان ذخایر قیرطبیعی داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی که گفته می‌شود از قصرشیرین و سومار تا جنگل‌های جوانرود قیرطبیعی وجود دارد و بعد از انجام عملیات به چیزی نمی‌رسند، فقط شاهد تخریب منابع طبیعی خواهیم بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآوری قیرطبیعی خواست مطالعه در خصوص میزان و مکان دقیق را در دستور کار قرار دهد.

سلیمانی همچنین آموزش افراد، بهره برداری صحیح و نظارت بر بهره برداری‌های اصولی را ضروری خواند و افزود: حتی می توان تسهیلاتی در اختیار بهره برداران قرار داد تا تجهیزات مناسب تهیه کنند، در غیر این‌صورت همچنان شاهد تخریب مناطع طبیعی خواهیم بود.

وی ادامه داد: کانون هماهنگی دانش و صنعت قیرطبیعی باید روند کارهای خود را تسریع کند، زیرا زمان زیادی از دست رفته و حجم زیادی از قیرهایی که داشتیم، برداشت شده و با این روند دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

به گفته این مسئول، کانون باید اقدامات خود را در دو بخش کوتاه مدت و میان مدت دسته بندی کند که اقدامات میان مدت همان کارهای پژوهشی است که حداقل دو تا سه سال زمان می‌برد.

سلیمانی تاکید کرد: لازم است کانون توجه خود را بر روی اقدامات کوتاه مدت متمرکز کند که زودتر نتیجه می‌دهد.

‌انتهای پیام

کد N483961

وبگردی