آفتاب

فرانسه به روسیه ناو نداد

فرانسه به روسیه ناو نداد

ایسنا نوشت:

دولت فرانسه به خاطر نقش روسیه در بحران اوکراین، از تحویل دادن رزمناو پیشرفته‌ی میسترال به این کشور منصرف شد. این تصمیم دولت فرانسه موجب انتقاد شدید روسیه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از یورو نیوز، پاریس قرار بود دو ناو جنگی را که پیشتر مسکو سفارش داده بود به روسیه تحویل دهد.

فرانسه دلیل این تصمیم را اقدامات روسیه در قبال اوکراین عنوان کرده و آن را در راستای تحریم های نظامی علیه مسکو خوانده است.

این تصمیم یک روز قبل از نشست اعضای پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو در بریتانیا اتخاذ شده است. نشستی که هدفش اعمال فشار بیشتر بر مسکو برای پایان دادن به مداخلات نظامی در شرق اوکراین است.

واشنگتن با استقبال از اقدام پاریس، آن را «تصمیمی خردمندانه» خوانده است.

در مقابل، مسکو می گوید گرچه تصمیم پاریس تنش‌های تازه بین دو کشور را تشدید می کند اما این موضوع برای نوسازی ناوگان این کشور «فاجعه بار» تلقی نمی شود.

به گزارش دویچه وله، دیمیتری روگوزین، معاون رئیس جمهور روسیه گفت: فرانسه حیثیت خود را به عنوان یک طرف قابل‌اعتماد به خطر می‌اندازد.

دولت فرانسه دلیل تصمیم خود را شدت گرفتن بحران در اوکراین دانسته است و مقام روسی اعتقاد دارد که چنین تصمیماتی بحران اوکراین را بدتر می‌کنند.

یوری بوریسوف، معاون وزیر دفاع روسیه نیز تصمیم روسیه را گامی ناپسند دانست که به تنش‌های موجود دامن می‌زند.

وی گفت که این فاجعه بزرگی نیست و تأکید کرد که روسیه تقاضای پرداخت غرامتی را خواهد کرد که در قرارداد فروش رزم‌ناو درج شده است.

5252

کد N483919

وبگردی