آفتاب
مهر گزارش می دهد/

در شانزدهین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری چه گذشت؟/مسایل فرهنگی اصلی ترین دغدغه اعضای خبرگان رهبری

در شانزدهین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری چه گذشت؟/مسایل فرهنگی اصلی ترین دغدغه اعضای خبرگان رهبری

شانزدهین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری از سه شنبه این هفته به ریاست آیت الله شاهرودی آغاز شد و قرار است ظهر امروز پنجشنبه، اعضای مجلس خبرگان رهبری ظهر به دیدار حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بروند.تاکید بر مسائل فرهنگی و اصلاح پایه های فرهنگی کشور از مهمترین دغدغه‌های اعضای مجلس خبرگان رهبری بود که در نطق تمامی اعضا از آن سخن به میان آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری سه شنبه یازدهم شهریورماه در حالی در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز شد که  آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری به دلیل بستری شدن در بیمارستان امکان حضور در این اجلاس را نداشت و آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان ریاست جلسه را عهده دارشت.

در زمان آغاز بکار این اجلاس، چهره هایی چون حجت الاسلام حسن روحانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله صادق لاریجانی، آیت الله حسینی بوشهری حسینی بوشهری، آیت الله مصباح یزدی حضور پیدا کرده اند.

                                                                             

                                    

شمارش معکوس برای محو رژیم صهیونیستی از نقشه جهان آغاز شده است

آیت الله شاهرودی در افتتاحیه مجلس خبرگان به کشورهای جهان هشدار داد که شمارش معکوس برای محو رژیم صهیونیستی از نقشه جهان آغاز شده و تصریح کرد: جهانیان امروز بیدار گشته و حذف و محو رژیم غاصب صهیونیستی را خواستارند، امیدواریم که به دست مردم شجاع غزه و سایر فلسطینیان در کرانه باختری این مهم به وقوع بپیوندد.

دولت توفیقات خوبی در بخش های مختلف داشته است

آیت الله هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت نیز رئیس جمهور گزارشی از اقدامات دولت در طول یک سال اخیر ارایه داد که خوشبختانه و بحمدالله توفیقات بسیار خوبی در بخش های مختلف حاصل شده است و برای رئیس جمهور و اعضای هیات دولت از خداوند متعال برای رسیدن به اهداف خود، نظام و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب توفیق مسالت داریم و توصیه می کنیم همه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه سطوح مدیریتی به خصوص سطوح عالیه ضمن هماهنگی و همدلی در مسیر پیروی و اجرای فرامین رهبری قدم بردارند و توصیه های 15 گانه اخیر ایشان به دولت که همگی آنها نشات گرفته از درایت و دقت نظر و اشراف عاقلانه و مدبرانه مقام معظم رهبری است، باید سرلوحه امور مسئولان قرار بگیرد.

ما از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنیم

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب در این رابطه بارها فرموده بودند که به مذاکره با مستکبران به خصوص آمریکا امیدی نبوده و نیست و در مقابل زورگو سخن گفتن نتیجه ای ندارد. تحریم های جدید آمریکا نیز این موضوع را ثابت می‌کند البته ما از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم و برای آنها آرزوی توفیق داریم و در این مذاکرات باید عزت و استقلال کشور حفظ شود که نشانه پیشرفت آن عدم زورگویی و رفع تحریم ها است که این موضوع (تحریم ها) تجاوزی آشکار بر ملت ما است که البته هدف تیم مذاکره کننده ما هم برداشتن تحریم ها است.

نایب رئیس مجلس خبرگان در پایان سخنان خود با اشاره به وضعیت آیت الله مهدوی کنی گفت: به درگاه خداوند متعال برای شفای کامل ایشان دعا می کنیم و امیدواریم رئیس مجلس خبرگان رهبری هر چه زودتر بطور کامل بهبود یابند.

به گزارش مهر،پس از پایان سخنان آیت الله شاهرودی در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری،آیت‌الله احمد بهشتی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری،حجت الاسلام و المسلمین آقای حسن نمازی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری،حجت السلام عبد الهادی حسینی شاهرودی  نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان،حجت الإسلام محمد بهرامی خوشکار نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری به ایراد نطق پرداختند و در سخنان خود به دغدغه های مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی کشور تاکید کردند.در همین راستا،مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به حضور در ششمین اجلاس خبرگان رهبری گزارشی از مسائل فرهنگی و فعالیت‌های این شورا ارائه داد.

مجلس خبرگان به عنوان جایگاهی مهم  برای حمایت از  رهبری و نقش ولایت فقیه

در نوبت عصر اولین روز شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری،تعدادی از اعضای مجلس خبرگان از جمله آیت‌الله سید‌علی‌اکبر قرشی،حجت الاسلام و المسلمین دیرباز و آیت‌الله حائری شیرازی به ایراد سخن پرداختد و بر مجلس خبرگان به عنوان جایگاهی مهم  برای حمایت از  رهبری و نقش ولایت فقیه در مدیریت جامعه تاکید کردند.

 

                                                                                                                                               

به گزارش مهر،اعضای مجلس خبرگان رهبری شامگاه سه شنبه 11 شهریور ماه میهمان ضیافت شام آیت الله شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بودند.

این برنامه همچون سال های گذشته با حضور اعضاء و ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان در غیاب آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان برگزار شد.

در ابتدای ضیافت شام مقرر شد هر یک از اعضاء حدود 5 دقیقه پیرامون اهم مسائل داخلی و حوادث منطقه ای سخنرانی کنند.

برپایی ضیافت شام خبرگان رهبری با تاکید بر اصلاح پایه های فرهنگی کشور

در این ضیافت شام،حجت الاسلام عباس کعبی،آیت الله نعیم آبادی،آیت الله ابوالقاسم وافی،آیت الله مجتهد شبستری باز دیگر بر اصلاح پایه های فرهنگی در کشور تاکید کردند.همچنین از اولویت مسائل فرهنگی و دغدغه ی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در این خصوص، سخن گفته شد.

در پایان این نشست، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی از جایگاه مجلس خبرگان رهبری و نقشی که می تواند در رفع برخی مشکلات مردم داشته باشد سخن گفت و تأکید کرد: این مجلس در حیطه ی اختیاراتی که دارد می تواند قدم هایی را برای ارائه راهکار مناسب به مسئولان اجرایی نظام بردارد و در همین راستا، مطالبه هم داشته باشد.

به گزارش  مهر، نشست سوم اعضای مجلس خبرگان رهبری در روز دوم اجلاس شانزدهم به ریاست آیت الله شاهرودی آغاز شد و  حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی،حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی،آیت‌الله نعیم آبادی ناطقان رو دوم این نشست بوند.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری که یکی از ناطقان روز دوم بود از برگزاری برخی کنسرت‌های موسیقی و تئاترها و چاپ برخی کتابها انتقاد و از مسؤولین و بویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با تجدیدنظر، نظارت بیشتری در کیفیت برگزاری این گونه برنامه‌ها داشته باشد به گونه‌ای که با ارزش‌های اخلاقی و اصل سوم قانون اساسی همخوانی داشته باشد.

پاسخگویی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به دغدغه های فرهنگی نمایندگان مجلس خبرگان

در پایان نشست صبح روز دوم شانزدهمین اجلاس خبرگان، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در اجلاس خبرگان رهبری به ارائه گزارش وضعیت فرهنگی کشور و اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش روی این شورا پرداخت و به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان در زمینه مسائل فرهنگی پاسخ داد.

به گزارش مهر در اعلام برنامه های شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری از سردار حاج قاسم سلیمانی،فرمانده سپاه قدس به عنوان مهمان حاضر در این اجلاس یاد شده بود که در نهایت علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به عنوان مهمان روز دوم این اجلاس معرفی شد.

شمخانی:ایران لنگرثبات در جغرافیای سیاسی منطقه است

 نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعد از ظهر امروز با حضور در شانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری آخرین تحولات سیاسی، دفاعی و امنیتی را در سطح منطقه و حوزه بین المللی تشریح کرد.

شمخانی با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده و بلند مدت غرب برای مقابله با موج بیداری اسلامی به عنوان تنها عامل محدودسازی راهبردی نظام سلطه اظهار داشت: گروههای تروریستی تکفیری که معتقد به هیچ آیین و مذهبی نیستند ابزار اصلی مقابله با بیداری اسلامی هستند.

وی با تشریح راهبرد غرب برای ایجاد فرسایش در سرمایه‌های مادی و انسانی جهان اسلام و ایجاد زمینه برای درگیر کردن مسلمانان در داخل سرزمینهای اسلامی افزود: نظام سلطه بدنبال تحقق راهبرد مزمن سازی روند بی‌ثباتی در جهان اسلام و از میان بردن انسجام قدرت آفرین در میان مسلمانان است.

 

                                                                                                                         

                                                                                                       

 

بیانیه پایانی اجلاس: تحقق وعده های دولت با پرهيز از اقدامات سطحى و جناحى

مجلس خبرگان رهبرى در پايان شانزدهمين اجلاسيه ى رسمى خود، پس از دو روز نشست و تبادل نظر پيرامون مسائل داخلى و بين المللى، در آستانه ى ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج - عليه آلاف التحية و الثناء - ضمن تبريك ايام الله دهه ى كرامت محضر مبارك حضرت بقية الله الاعظم - عجل الله تعالى فرجه الشريف-، مقام معظم رهبرى و ملت شريف ايران، بیانیه پایانی خود را صادر کرد.

در بیانیه پایانی شانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری تاکید شد: از تیم مذاکره کننده هسته ای می‌خواهیم براساس نظرات داهیانه‌ی مقام معظم رهبری، با رصد توطئه‌های دشمنان، کار را با تدبیر، سرعت، قاطعیت بیشتر و هماهنگ با عزت نظام اسلامی و حفظ دستاوردهای دانشمندان و بخصوص شهدای هسته‌ای پیش ببرند.

تجدید میثاق اعضای خبرگان رهبری با آرمان های امام راحل

به گزارش مهر، اعضای مجلس خبرنگان رهبری صبح امروز پنج شنبه با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با نثار تاج گل و قرائت فاتحه، با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان امام راحل نیز در این مراسم  اعضای مجلس خبرگان رهبری را همراهی کرد.همچنین، اعضای مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز به دیدار حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی می روند.

کد N483873

وبگردی