آفتاب

24 کشته و 150 زخمی در حملات طالبان به ولایت غزنی

24 کشته و 150 زخمی در حملات طالبان به ولایت غزنی

منابع امنیتی افغانستان از کشته شدن دست‌کم 24 تن و زخمی شدن 150 تن دیگر در جریان حمله اعضای طالبان به ساختمان‌های دولتی در ولایت غزنی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اسدالله انصافی، از مقام‌های ارشد پلیس ولایت غزنی اعلام کرد، در جریان بمب‌گذاری‌ها و حملات طالبان به ساختمان‌های دولتی در ولایت غزنی 19 شبه‌نظامی سه پلیس و دو نیروی امنیتی کشته شدند.

به گفته وی، این حملات صبح امروز (پنج‌شنبه) و با انفجار بمب کار گذاشته شده در یک کامیون آغاز شد و درگیری‌های مسلحانه پس از این انفجار تا چند ساعت بعد ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد:‌ 16 شبه‌نظامی به دست نیروهای امنیتی کشته شدند و بقیه‌ی شبه نظامیان نیز در عملیات‌های انتحاری جان باختند. اعضای طالبان علاوه بر یک کامیون، دو خودروی دیگر را در جریان این درگیری‌ها منفجر کردند.

همچنین در جریان این درگیری‌ها دست‌کم 150 تن از جمله 136 غیرنظامی و 14 نیروی امنیتی زخمی شدند که از این میان، حال 50 تن وخیم گزارش شده است.

به گفته مقام‌های امنیتی ولایت غزنی، این درگیری‌ها بیش از پنج ساعت ادامه داشت و در اثر آن ساختمان‌های مورد هدف و خودروهای پارک شده در مجاورت آنها به طور جدی آسیب دیدند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان پس از این حمله اعلام کرد که این گروه شبه‌نظامی مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت که شبه‌نظامیان ساختمان‌های پلیس و اداره اطلاعات را با استفاده از سه خودروی بمب‌گذاری شده مورد هدف قرار دادند. ذبیح‌الله مجاهد از کشته شدن تعدادی نیروی امنیتی در جریان این حمله خبر داد.

انتهای پیام

کد N483832

وبگردی