آفتاب

امارات برای مقابله با داعش اعلام آمادگی کرد

امارات برای مقابله با داعش اعلام آمادگی کرد

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای حمایت خود را از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با گروه‌های تروریستی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، در حالی که برخی از کشورهای جهان و در رأس آنها آمریکا خواهان تشکیل ائتلافی بین‌المللی علیه گروه دولت اسلامی (داعش) هستند، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای حمایت خود را از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با تهدیدهای تروریستی که کشورهای منطقه و جهان با آن روبرو هستند، اعلام کرده و بر آمادگی این کشور برای انجام اقدامات لازم جهت رویارویی با تهدیدهای تروریستی تاکید کرد.

وزارت خارجه امارات همچنین بر لزوم مقابله با نقض شدید حقوق بشر توسط گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق و دیگر کشورهای عربی و اسلامی از جمله یمن، سومالی، لیبی و افغانستان تاکید کرد.

ابوظبی همچنین جنایت‌های هولناک و کشتار بی‌هدف، اعدام دسته جمعی، آواره کردن مردم وهمچنین اقداماتی که امنیت منطقه و جهان را بر هم می زند، محکوم کرد.

وزارت خارجه امارات اعلام کرد که ابوظبی بر اهمیت همکاری و هماهنگی میان طرف‌های کارآمد در جامعه جهانی در چارچوبی بین‌المللی تاکید داشته و معتقد است جنایت‌های تروریست‌ها حد و مرزی ندارد و تروریست‌ها در تلاشند افراد فریب‌ خورده را از سراسر جهان جذب کنند، به همین دلیل، جامعه جهانی باید ابزاری استراتژیک برای حل این مساله به کار گیرد.

در همین حال، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز قرار است با هم‌پیمانان خود در ناتو رایزنی‌هایی را درخصوص تشکیل ائتلافی بین‌المللی و اتخاذ راهکاری استراتژیک جهت رویارویی با تروریست‌های داعش داشته باشد.

اوباما پیشتر در نشستی خبری عنوان کرده بود: هدف ما روشن است و آن تضعیف و نابودی گروه دولت اسلامی است، چرا که این گروه تنها عراق را تهدید نمی‌کند، بلکه خطر این گروه منطقه و آمریکا را نیز تهدید می‌کند.

انتهای پیام

کد N483691

وبگردی