آفتاب

دبیرکل ناتو از افزایش حضور ناتو در شرق اروپا خبر داد

دبیرکل ناتو از افزایش حضور ناتو در شرق اروپا خبر داد

واحد مرکزی خبر نوشت:

دبیرکل ناتو ضمن تاکید بر لزوم مقابله با تروریستهای داعشی، از افزایش حضور ناتو در شرق اروپا خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، آندره فوگ راسموسن در گفتگو با این شبکه گفت:« اقدامات ناتو در دفاع از متحدانش به هیچ وجه تحریک کننده نیست. ما فقط اقدامات دفاعی صورت می دهیم و این اقدامات مطابق تعهدات بین المللی ما است. ما متعهد هستیم دفاع جدی برای دفاع از متحدانمان را داشته باشیم. ایجاد مشارکت با کشورهای اروپایی ازجمله اوکراین، اقدامی تحریک کننده به شمار نمی رود. ما با اوکراین مشارکت داریم. ما به این اصل پایبند هستیم که همه کشورها حق دارند درباره سیاستهای امنیتی خود از قبیل ائتلاف با دیگران تصمیم گیری کنند. همه اعضای ناتو همانند هم و یکسان هستند و هیچ چیزی به نام عضو درجه اول و عضو درجه دوم وجود ندارد. ناتو برای عمل به تعهداتش برای دفاع جمعی از اعضایش کارهایی انجام خواهد داد. ناتو به دنبال افزایش حضور خود در شرق(اروپا) است. ما یگان ویژه ای ایجاد می کنیم که بتواند در فاصله زمانی کوتاهی مستقر شود و بتواند اقدام کند. ما زیرساختها و تجهیزات لازم را برای این نیروی اقدام سریع فراهم می کنیم و درنتیجه حضور ناتو در شرق (اروپا) مشهودتر می شود. برای اینکه این نیروها بتوانند به سرعت وارد عمل شوند به تجهیزات و زیرساختهای لازم ازقبیل پایگاه و فرودگاه و امثال آن نیاز داریم که نتیجه این اقدامات ملموس تر شدن حضور ناتو در شرق(اروپا) خواهد شد. تعداد و گستره تمرینهای نظامی ما نیز افزایش خواهد یافت.»

وی در ادامه افزود:« باید در سالهای آینده سرمایه گذاری های دفاعی ناتو افزایش یابد. امیدوارم در نشست پیش روی (در ویلز انگلستان) بتوانیم به نقطه ای برسیم که کشورهای عضو متعهد شوند سرمایه گذاری های ناتو را در سالهای آینده افزایش بدهند. در پنج سال گذشته ، روسیه هزینه های دفاعی خود را پنجاه درصد افزایش داده است. این درحالی است که کشورهای عضو ناتو به صورت میانگین، هزینه های دفاعی خود را بیست و پنج درصد کاهش داده اند. ادامه این وضع امکان پذیر نیست. اقدام غیرقانونی روسیه در اوکراین زنگ بیدارباش است و حالا زمان آن است که اوضاع تغییر کند و به تدریج، سرمایه گذاری های دفاعی ناتو افزایش یابد.»

وی در پاسخ به سوالی درباره اوضاع عراق و سوریه گفت:« مااز اینکه کشورهای عضو ناتو خودشان برای کمک به عراق گامهایی بردارند استقبال می کنیم تا اینکه بواسطه این اقدامات از پیشروی های گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) جلوگیری شود. ما ازاینکه آمریکا اقدام نظامی در این خصوص انجام بدهد استقبال می کنیم. ما از اینکه کشورهای عضو ناتو به شیوه های مختلف به این روند کمک کنند، استقبال می کنیم. به نظرمن، جامعه بین المللی متعهد است پیشروی های گروه موسوم به حکومت اسلامی(داعش) را متوقف کند.»

5252

کد N483647

وبگردی