آفتاب

حضور 200 چترباز آمریکایی در رزمایش نظامی اوکراین

حضور 200 چترباز آمریکایی در رزمایش نظامی اوکراین

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت دفاع آمریکا گزارش داد: 200چترباز آمریکایی در مانورهای بین المللی نظامی که ماه جاری میلادی در غرب اوکراین برگزار می شود، شرکت می کنند.

به گزارش ایرنا، انجام این مانور در حالی صورت می گیرد که بخش های شرقی اوکراین در حال حاضر شاهد درگیری های مسلحانه است.

از آغاز بحران اوکراین و تنش میان مقام های ˈکی یفˈ و جدایی طلبان هوادار روسیه، این نخستین بار است که آمریکا به این منطقه نیروی نظامی اعزام می کند.

سرهنگ ˈاستفان وارنˈ یکی از سخنگویان پنتاگون در آستانه برگزاری نشست سران ناتو در انگلیس خاطرنشان کرد که این چتربازان به لشکر 173 هوابرد که مقر آن در ایتالیاست، تعلق دارند.

وی خاطرنشان کرد که نیروی دریایی آمریکا نیز هفته آینده در رزمایش دیگری در دریای سیاه با سربازان اوکراین شرکت خواهد کرد.

واشنگتن و کشورهای اروپایی با متهم کردن روسیه به نقض حاکمیت اوکراین از طریق اعزام نیرو، تحریم هایی را علیه مسکو وضع کرده اند.

با این حال وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه از طریق شبکه ˈسی ان انˈ اعلام کرد که به هیچ وجه رویارویی نظامی با روسیه مطرح نیست.

به گفته وارن، رزمایش نظامی که روز چهارشنبه خبر آن از سوی وزارت دفاع لهستان اعلام شد، حد فاصل 13 تا 26 سپتامبر در ˈیاووریوˈ در 60 کیلومتری ˈلویوˈ برگزار می شود.

این مانورها با همکاری واحدهایی از اوکراین و با مشارکت سربازانی از لهستان، رومانی، مولداوی، بلغارستان، اسپانیا، استونی، انگلیس، آلمان، لیتوانی و نروژ انجام می شود.

این در حالی است که برکناری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری سابق اوکراین به دلیل امضا نکردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا و روی کار آمدن دولتی جدید در کی یف، بخش های شرقی اوکراین را که اکثریت مردم آن روس زبان هستند، به صحنه درگیری و ناآرامی تبدیل کرده است.

دولت اوکراین روز 22 آوریل 2014 (دوم اردیبهشت) دستور عملیات ˈضد تروریستیˈ برای مبارزه با جدایی طلبان هوادار روسیه را صادر کرد؛ عملیاتی که تاکنون بیش از 2 هزار و 200 قربانی گرفته است.

**مترجمام**1480** 1597
کد N483481

وبگردی