آفتاب

جو بایدن بر تعقیب و مجازات عاملان قتل خبرنگار آمریکایی تاکید کرد

جو بایدن بر تعقیب و مجازات عاملان قتل خبرنگار آمریکایی تاکید کرد

نیویورک- ایرنا - به دنبال قتل دومین روزنامه نگار آمریکایی به دست گروه تروریستی داعش، جو بایدن معاون رییس جمهوری این کشور گفت که آمریکا برای مجازات تروریست ها تا دروازه های جهنم آنان را تعقیب خواهد کرد.

معاون رییس جمهوری آمریکا در جریان بازدید از یکی از پایگاه های نیروی دریایی این کشور در ایالت نیوهمپشایر، با اشاره به خبر قتل ˈاستیون ساتلفˈ خبرنگار آمریکایی به دست نیروهای داعش گفت: اگر آن ها گمان می کنند می توانند مردم آمریکا را با این گونه کارها مرعوب خود کنند پس هنوز ما را خوب نشناخته اند.

وی افزود: ما برای آنکه تروریست ها را به سزای اعمال شان برسانیم تا دروازه های جهنم تعقیب شان خواهیم کرد، چرا که جای آنان در جهنم است.

در همین حال باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز روز چهاشنبه در جریان دیدار از کشور استونی در گفت و گو با خبرنگاران تاکید نمود که آمریکا جنایات این گروه را در مورد شهروندان آمریکایی فراموش نخواهد کرد.

وی با تکرار جملاتی مشابه سخنان معاون خود گفت که هیچ کس نمی تواند آمریکا را مرعوب خود کند و تهدید نمود که نیروهای این کشور در اتحاد بانیروهای سایر کشور ها به تعقیب افراد گروه داعش خواهند پرداخت و آنان را از میان خواهند برداشت.

این جملات رییس جمهور آمریکا بی شباهت به سخنانی که رییس جمهور پیشین این کشور در پی واقعه 11 سپتامبر سال 2001 در مورد به مجازات رساندن عاملان آن حمله تروریستی به زبان آورد، نیست.

جورج بوش رییس جمهور پیشین آمریکا نیز به دنبال آن واقعه و پیش از حمله نظامی به خاک افغانستان و عراق بارها در سخنان خود تکرار کرده بود که ˈ ما آن ها را تعقیب خواهیم کرد و از مخفیگاه شان بیرون خواهیم کشید.ˈ

اروپام-4-541-1517
کد N483455

وبگردی