آفتاب
در دیدار رییس سنای ایتالیا

ظریف: اگر برخورد مسوولانه صورت می‌گرفت تروریسم به عراق کشیده نمی‌شد

ظریف: اگر برخورد مسوولانه صورت می‌گرفت تروریسم به عراق کشیده نمی‌شد

در دیدار وزیر امور خارجه ایران با رییس سنای ایتالیا دو طرف زمینه همکاری و ارتباطات پارلمانی و راه‌های گسترش همکاری‌ها و مشورت‌های سیاسی درباره مسایل مختلف منطقه‌یی و بین‌المللی را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدجواد ظریف در این دیدار گفت: ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا فرصت مناسبی برای افزایش تماس‌ها و مشورت‌هاست.

او با تشریح مواضع هسته‌ای ایران و با تاکید بر خطرات افراطی‌گری و تروریسم خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران از زمان بحران سوریه نسبت به خطر احتمال گسترش آن هشدار داده بود و اگر برخورد مسوولانه صورت می‌گرفت تروریسم به عراق کشیده نمی‌شد.

پیترو گراسو، رییس سنای ایتالیا نیز در این دیدار با بیان این که ایران کشوری باستانی و دوست ماست گفت: وزن ایران در ثبات و امنیت منطقه بسیار مهم است و در حل مشکلات منطقه نقش کلیدی دارد.

او افزود: امیدواریم مذاکرات هسته‌ای به حل و فصل نهایی بیانجامد و قطعا بعد از آن زمینه‌ها برای همکاری مساعدتر و گسترده‌تر از قبل خواهد شد.

گراسو گفت: سفر رییس کمیته روابط خارجه سنای ایتالیا به تهران سفر خوبی بود و شروعی برای روابط پارلمانی در مرحله جدید همکاری‌هاست.

دو طرف در این دیدار پیرامون مسایل مختلف مورد علاقه از جمله درباره مشکلات پیش روی اروپا موضوعات و بحران‌های منطقه‌یی و هم‌چنین مساله تروریسم و افراط‌گرایی تبادل نظر کردند .

دو طرف گفت‌وگو و مشورت در حوزه‌های متعدد حقوق بشر، جرایم سازمان یافته و افراطی‌گری را از جمله موارد همکاری و تعامل برشمردند.

وزیر خارجه کشورمان که در یک سفر یک روزه در رم به‌سر می‌برد پس از دیدار با رییس مجلس سنای ایتالیا و شورای اروپایی روابط خارجی در جمع نخبگان سیاسی و اقتصادی ایتالیا سیاست‌ها و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران درباره مسایل منطقه‌یی و مذاکرات هسته‌ای را تشریح کرد.

وی هم‌چنین به سوالات حضار درباره روابط خارجی ایران با همسایگانش و به‌ویژه تحولات افغانستان پاسخ داد.

انتهای پیام

کد N483434

وبگردی