آفتاب

جان کری قتل خبرنگار آمریکایی توسط داعش را ضربه ای مهلک خواند

جان کری قتل خبرنگار آمریکایی توسط داعش را ضربه ای مهلک خواند

نیویورک –ایرنا- وزیر خارجه آمریکا در نامه تسلیتی به خانواده ˈاستیون ساتلوفˈ روزنامه نگار آمریکایی، قتل وی به دست گروه تروریستی داعش را برای مسئولان این کشور ˈضربه ای مهلکˈ خواند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با خانواده این خبرنگار آمریکایی او را جوانی ˈمصمم و با شهامتˈ خواند که جان خود را فدای انجام وظیفه ای که به آن عشق می ورزید، کرد.

وی تاکید کرد که هیچ کلامی قادر به بیان تاسف و تاثر مسئولان دولت آمریکا در این رابطه نیست.

وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن برای رهایی ساتلوف و سایر خبرنگاران در بند در سوریه و بازگرداندن آنان به کشورشان از همه ابزار های نظامی، دیپلماتیک و اطلاعاتی استفاده کرد.

وی در واکنشی آشکار به انتقادات اخیر در مورد بی تفاوتی مسئولان آمریکایی نسبت به جان خبرنگاران در بند این کشور، بدون ذکر جزییات از آنچه که ˈعملیات متهورانه ˈ نیروهای ویژه ارتش آمریکا برای نجات جان این خبرنگاران خواند، اشاره کرد و افزود: مسئولان این کشور علاوه بر عملیات نظامی به یک سلسله تلاش های دیپلماتیک با هدف کمک گرفتن از همه نیروها و منابع موجود در منطقه نیز دست زده اند.

کری در نهایت با بیان این که آمریکا همواره در مقابل آنچه که او ˈسبعیت و خشونتˈ خواند واکنش نشان داده است بدون اشاره مستقیم به دخالت نظامی در کشور خاصی گفت: هر کجا و هر وقت که تروریست ها یک شهروند آمریکایی را به قتل رسانده اند، آمریکا به آنها پاسخ داده است.

وی اظهارداشت: دولت آمریکا هر چقدر هم این موضوع به درازا بکشد، سر انجام پاسخ قتل روزنامه نگاران آمریکایی را خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا ضمن ابراز تاسف از این که تلاش های مسئولان این کشور نتوانسته است جان این خبرنگاران را نجات بدهد، گفت: این ماجرا نباید به این شکل ختم می شد... این ضربه مهلکی برای آمریکا بوده است.

اروپام-4-541-1517
کد N483393

وبگردی