آفتاب
آیت الله شاهرودی در اختتامیه شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری:

مسئله فرهنگ دغدغه عمده نمایندگان خبرگان است

مسئله فرهنگ دغدغه عمده نمایندگان خبرگان است

یکی دیگر از مسائلی که به تفصیل مطرح شد و از دغدغه های اصلی سخنرانان این اجلاس بود، خطر کاهش نرخ جمعیت و لزوم توجه به تکثیر نسل بود.

نائب رییس مجلس خبرگان رهبری مسئله فرهنگ بویژه در حوزه عفاف و حجاب و نیز خطرکاهش نرخ جمعیت را از دغدغه های عمده نمایندگان مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد که در اجلاسیه شانزدهم خبرگان مورد توجه نمایندگان قرار گرفته بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله هاشمی شاهرودی در اختتامیه مجلس خبرگان رهبری گفت: شانزدهیمن اجلاس خبرگان در هفته کرامت به خوبی برگزار شد هر چند که دراین اجلاس از وجود ریاست محترم مجلس خبرگان به دلیل بیماری و عارضه‌ای که برایشان ایجاد شده بود، محروم بودیم و امیدواریم که خدا شفای عاجل عنایت کند تا بار دیگر از حضصور ایشان بهره‌مند شویم.

وی افزود: در این اجلاس همچنین از حضور چهار نفر اعضای خبرگان رهبری به دلیل بیماری محروم بودیم که این عزیزان از جمله آیت الله مومن، آیت الله شاهچراغی، آیت الله باریک بین و سیدمحمد حاتمی که به دلیل مشکلات و عوارض جسمی نتوانستند در شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری حضور پیدا کنند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن آرزوی شفای عاجل برای این بیماران گفت: از حضور همه اعضا وسخنرانی مفید برخی از آنها تشکر می کنیم. در این اجلاس از نظرات دو مهمان در بخش فرهنگی و امنیتی بهره مند شدیم و دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانات خود نکات مهمی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: نکات و دغدغه های خوبی در بیانات اعضای خبرگان در ا ین اجلاس مطرح شد که مسائل مهمی نیز در جلسه شب گذشته مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم این نکات پس از تدوین طبق رهنمودهای رهبری در اجلاس‌های سابق به عنوان خواسته هایی از مسئولان نظام و د ست اندرکاران مورد توجه قرار گرفته و دنبال شود و بحث مربوط به پیگیری این مطالب در دبیر خانه مجلس خبرگان رهبری بیش از پیش فعال گردد.

آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به اینکه عمده دغدغه اعضای مجلس خبرگان رهبری بحث‌های مربوط به فرهنگ به ویژه به مسائل مرتبط با عفاف و حجاب بود گفت: یکی دیگر از مسائلی که به تفصیل مطرح شد و از بشترین دغدغه های سخنرانان این اجلاس بود خطر کاهش نرخ جمعیت و لزوم توجه به تکثیر نسل و دغدغه هایی که روی این مسئله اثر می گذارد، بود.

وی افزود: نکته بسیار مهم دیگری که از سوی اعضای این اجلاس بر آن تاکید شد ضرورت توجه به توصیه ها ورهنمود های رهبری و برنامه ریزی اجرایی براساس آنها بود همچنین مسائل مربوط به اقتصاد, بحث بیکاری، خروج برخی نخبگان به دلیل نبود شغل مناسب در این اجلاس مورد رسیدگی قرار گرفت ما امیدواریم که این دغدغه ها به شکل مناسبی از دستگاههای مربوطه مطالبه شود.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: درجلسه فردا نیز آیت الله یزدی نکات مربوط به سخنرانی ها نطق های اعضا را به تفصیل در حضور رهبری مطرح خواهد کرد.

آیت الله هاشمی شاهرودی در پایان از همه دست اندرکاران برگزاری شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری به ویژه دبیرخانه اجلاس تقدیر و تشکر کرد.

کد N483355

وبگردی