آفتاب

آمریکا میانجی‌گری در بحران پاکستان را رد کرد

آمریکا میانجی‌گری در بحران پاکستان را رد کرد

با بالا گرفتن بحران سیاسی در پاکستان، آمریکا هرگونه میانجی‌گری خود در بحران این کشور را رد کرد و از همه طرف‌های این بحران خواست تا با همکاری یکدیگر اختلافاتشان را از طریق ابزارهای دموکراتیک و صلح آمیز حل کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود گفت: ما به هیچ وجه در فرآیند و مباحثات میان طرف‌های حاضر در بحران پاکستان دخالت نکرده‌ایم.

وی این پاسخ را به سوالی درباره نقش آمریکا در آشوب سیاسی فعلی در پاکستان مطرح کرد.

ساکی گفت: من نمی‌توانم تحلیلی واقعی از آنچه که در پاکستان اتفاق می‌افتد بدهم و تنها می‌توانم بر این خواست و تمایل واشنگتن تاکید کنم که طرف‌های بحران پاکستان با یکدیگر همکاری کنند تا اختلافاتشان را از طریق گفت‌وگوی صلح آمیز و راه‌هایی برای تقویت دموکراسی و حاکمیت قانون در پاکستان حل کند.

ساکی درباره اعلامیه‌هایی که اخیرا درباره حمله به شیعیان در اعتراضات پاکستان پخش شده گفت: این اتفاق تایید نشده است مطمئنا شما وقایعی نظیر این را از نزدیک تحت نظر دارید. من بار دیگر فکر می‌کنم که تلاش‌های ما صرف نقاط خاصی از جهان برای رسیدگی به این تهدید نخواهد شد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل وزیر امور خارجه ما با طیفی از همتایان خود صحبت می‌کند که نه فقط به کشورهایی که مجاور عراق یا سوریه هستند بلکه در کشورهای سراسر جهان که نگران تهدید داعش هستند تعلق دارد.

انتهای پیام

کد N483211

وبگردی