آفتاب

بشار اسد بر ضروت گسترش همکاری های اقتصادی ایران و سوریه تاکید کرد

بشار اسد بر ضروت گسترش همکاری های اقتصادی ایران و سوریه تاکید کرد

دمشق – ایرنا - « بشار اسد» رییس جمهوری سوریه بر ضرورت گسترش و تقویت همکاری ها و هماهنگی های اقتصادی کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران متناسب با روابط ممتاز تاریخی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) ، بشار اسد روز چهارشنبه در دیدار با « رستمی قاسمی» رییس ایرانی کمیته توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه و هیات همراه وی ، افزود: ملت سوریه از آمادگی کشور دوست ایران برای مشارکت در بازسازی کشورش استقبال وابراز خرسندی می کند.

وی تصریح کرد که ملت سوریه از جمهوری اسلامی ایران که در کنار آن در رویارویی با چالش هایی که همه ملت های منطقه و منافع مشترک آنها را هدف گرفته ، ایستاده است، قدردانی می کند.

بشار اسد و رستم قاسمی در این دیدار که « محمدرضا شیبانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز حضور داشت، در باره همکاری های اقتصادی کنونی بین دو کشور و افق های گسترش و تقویت این همکاری ها در زمینه های مختلف با هدف خدمت به منافع دو ملت دوست گفت وگو کردند.

قاسمی نیز از ایستادگی و از خودگذشتگی ملت سوریه در جنگ با تروریسم که بر آن تحمیل شده و نقش مستمر و موثر سوریه در محور مقاومت تقدیر کرد

وی بر تمایل تهران برای کمک به سوریه برای تقویت بنیان های ایستادگی و پایداری این کشور و ارائه تجربیات لازم خود برای بازسازی سوریه تاکید کرد.

خاورم ** 1324
کد N483194

وبگردی