آفتاب

ژاپن نیروی دریایی هند را تقویت می کند

ژاپن نیروی دریایی هند را تقویت می کند

دهلی نو - ایرنا - توان رزمی هند در دریا بخاطر توافق با ژاپن در مورد انتقال فناوری یک نوع هواپیمای تخصصی بنام اس.یو-2 تقویت می شود.

به گزارش ایرنا، این توافق در جریان سفر پنج روزه ˈنارندار مودی ˈ نخست وزیر هند به ژاپن که امروز (چهارشنبه) خاتمه یافت حاصل شده است.

این اولین مورد از فروش سلاح توسط ژاپن بعداز جنگ جهانی دوم تاکنون می باشد. توکیو فروش سلاح را بدنبال این جنگ بطور داوطلبانه ممنوع کرده بود.

برخی کارشناس گفته اند که ورود هواپیما اس.یو - 2 به نیروی دریایی هند، روش نیروهای هندی را در برخورد با خطرات در طول خط ساحلی 7516 کیلومتری این کشور و همچنین جزایر دوردست تغییر خواهد داد.

دولت هند جدیت خود را نسبت توانمند کردن ارتش و بومی سازی تولیدات نظامی نشان داده است. در واقع مشکلات تامین تجهیزات نظامی برآماده سازی دفاعی هند تاثیر داشته است.

در نشست شورای تجهیزدفاعی هند به ریاست ˈآرون جیتلی ˈ وزیر دفاع که هفته گذشته برگزار شد برای ازسرگیری تامین تجهیزات و فناوری نیروهای سه گانه تصمیم های مهمی اتخاذ گردید.

در این نشست تصمیم گرفته شد که دستور واردات 197 فروند بالگردهای سبک لغو شود و بجای خرید از خارج کشور، در داخل هند400 فروند بالگرد تولید شود. شرکت هندوستان ایروناتیکس بالگردهای پیشرفته سبک را تولید می کند و برخوردار از تجربه زیادی در این حوزه است .

دستور شورای تجهیز دفاعی هند می تواند به صنعت هوایی نظامی این کشور کمک کند. این صنعت می تواند فناوری خارجی را نیز جذب کند.

پیام صریحی که از تصمیم های اتخاذ شده در این نشست ظاهر شده این است که هند آماده است با شرکای خارجی در زمینه صنایع دفاعی همکاری کند اما باید از یک ارتباط صرفاً فروشنده و مشتری خارج شده و به مشارکت در تولید سوق یابد.

آساق * 1 * 1519 *
کد N483078

وبگردی