آفتاب
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

پایه و اساس فرهنگ اهل بیت(ع) خدامحوری است

پایه و اساس فرهنگ اهل بیت(ع) خدامحوری است

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه کشور گفت: جایگاه اهل بیت (ع) در میان همه اقوام و مذاهب مورد احترام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام زمانی در هشتمین همایش فضایل رضوی در زاهدان بیان کرد: اهل بیت تنها در میان اهل تشیع محبوب نیستند چرا که 10 نوع دیدگاه در کتب اهل سنت در رابطه با جایگاه اهل بیت ذکر شده است.

زمانی افزود: به غیر از دیدگاه عداوت که در ابتدای اسلام وجود داشت در سایر موارد تکریم و احترام ائمه (در میان اهل سنت) امری است بدیهی.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه در ادامه تصریح کرد: زیارت قبور ائمه و اهل بیت در برخی از کتب اهل سنت سفارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: پایه و اساس فرهنگ اهل بیت(ع) خدامحوری است؛ چرا که آنها در مسیر توحید قدم برداشتند و امروز سبک مدیریتی اهل بیت (ع) باید اجرایی شود.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه کشور در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان همواره با بهانه‌های مختلف فرهنگ رضوی، علوی و مهدوی و در حقیقت ریشه‌های اعتقادی ما را با تشدید اختلافات قومی و جنسیتی هدف قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: آشنایی با سیره سیاسی امام رضا (ع) برای نخبگان و صاحبان فکر و قلم خیلی موثر است و ان‌شاءالله این آموزه‌ها برای نسل جوان تبیین شود.

زمانی تاکید کرد: باید برای هر چه بهتر برگزار شدن این همایش کارهای تبلیغاتی و جریان سازی و یک موج اطلاع رسانی ایجاد کرد تا افکار عمومی جامعه را متوجه این موضوع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست ائمه اطهار را برای همه زمان‌ها نمی‌توان به کار بست کسانی که می‌خواهند سیاست امام رضا (ع) را در زمینه حکومت‌داری و حاکمان به کار بگیرند نخست باید موقعیت زمان را بسنجند و آن چیزی که به عنوان سیاست مستمر می‌شود پیاده کرد، دیانت و سیاست است.

انتهای پیام

کد N483015

وبگردی