آفتاب

بیست‌وسومین اجلاس سراسری نماز در خوزستان برگزار می‌شود

بیست‌وسومین اجلاس سراسری نماز در خوزستان برگزار می‌شود

استاندار خوزستان از برگزاری بیست‌وسومین اجلاس سراسری نماز به میزبانی این استان خبر داد.

استاندار خوزستان از برگزاری بیست‌وسومین اجلاس سراسری نماز به میزبانی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان عبدالحسن مقتدایی در نشست هماهنگی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز با اشاره به اینکه امکانات و تلاش درون استانی برای برگزاری مناسب این اجلاس سراسری مطلوب است، گفت: در این میان باید به دنبال فراهم آوردن اقدامات و عملکردهای نو و جدید باشیم.

وی بیان کرد: باید تا پایان مهرماه و به منظور برگزاری مطلوب اجلاس سراسری نماز جلساتی با فرمانداران شهرستان‌ها به صورت پیش‌اجلاس تشکیل و سخنرانان محوری این جلسات نیز مشخص شود. بر این اساس سخنرانان باید به دور از مباحث حاشیه‌ای مطالب خود را شفاف و سریع بیان کنند تا تأثیر مطلوب بر جوانان حاصل شود.

مقتدایی گفت: سعی بر آن است از وزیر کشور به منظور شرکت در این اجلاس دعوت به عمل آید. همچنین تجلیل از فرمانداران،‌ شهرداران و بخشداران استان خوزستان که در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند می‌تواند از جمله دیگر برنامه‌های این اجلاس باشد و در جلسات استانداری خوزستان با فرمانداران بر موضوعاتی همچون رسیدگی سخت‌افزاری و بهسازی نمازخانه‌های بین شهری و نقاط پرتردد تأکید شود.

استاندار خوزستان همچنین بر همکاری رسانه‌ها به ویژه در بخش مجازی به منظور برگزاری بهینه اجلاس سراسری نماز تأکید کرد.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با برشمردن اهداف این اجلاس‏ گفت: بیست و سومین اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان خوزستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اجلاس اذان ملی برای نماز محسوب می‌شود و آثار آن نیز در سراسر کشور هویدا خواهد بود، گفت: موضوع اجلاس نماز با محوریت نماز و تعالی فرهنگی و اخلاقی باعث ترغیب و تمرکز نخبگان، دانشگاهیان و اساتید در سراسر کشور بر نماز خواهد شد که نتیجه آن تولید و رشد فرهنگی است. به بهانه این موضوع فضای توجه به نماز در سراسر کشور گسترش یافته و در استان خوزستان اثرات آن به جا خواهد ماند.

کلباسی با اشاره به حضور جوانان استان خوزستان در مساجد این نکته را بسیار برجسته عنوان کرد و گفت: طرح این موضوع در اجلاس باعث الگوسازی برای سایر استان‌ها خواهد شد. از دیگر سو تأکید حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، ریاست ستاد اقامه نماز کشور بر برگزاری اجلاس به صورت ساده و بدون تشریفات، همراه با حضور حداکثری همه به دور از جریان‌های سیاسی است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در پایان اظهار کرد: در پی دعوت از رئیس جمهور به منظور شرکت در این اجلاس هستیم.

انتهای پیام

کد N482998

وبگردی