آفتاب

وزیر خارجه سودان: تصمیم خارطوم در بستن مرکز فرهنگی ایران قطعی است

وزیر خارجه سودان: تصمیم خارطوم در بستن مرکز فرهنگی ایران قطعی است

وزیر امور خارجه سودان اعلام کرد که رییس‌جمهوری این کشور درخواست تهران را برای صرف نظر کردن از تصمیم اتخاذ شده درباره مراکز فرهنگی ایران رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی کرتی گفت که این تصمیم نهایی بوده و جایی برای چانه‌زنی‌های سیاسی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: ما فعالیت‌های مرکز فرهنگی ایران در خارطوم را از نزدیک پیگیری می‌کنیم تا از فعالیت‌های فرهنگی آن مطلع شویم.

کرتی ادعا کرد:‌ چندین مورد از فعالیت‌های مرکز فرهنگی ایران را در برخی مناطق شیعه‌نشین و برخی دانشگاه‌ها رصد کردیم و انحراف فعالیت‌های آن از فعالیت‌های فرهنگی بر ما مشخص شد.

بنابر گزارش روزنامه الوسط، وزیر امور خارجه سودان با بیان این که مسوولان ایرانی از این تصمیم سودان غافلگیر شدند، ادامه داد که تهران سعی کرد تا فورا تماسی را با خارطوم برقرار کند اما سودان قطعی بودن این تصمیم را به طرف مقابل اعلام و تاکید کرد که این تصمیم بی‌بازگشت است.

او ادامه داد که این مرکز براین باور بود که دولت سودان از فعالیت‌های آن درخصوص گسترش مذهب تشیع راضی است و این امر موجب شد تا علنا فعالیت‌هایی را داشته باشد.

کرتی با اشاره به مهلت 72 ساعته به مسوولان این مرکز فرهنگی مدعی شد که صبر خارطوم در این زمینه به سر آمده است.

وی گفت که کشورش خواهان تقویت منافع مشترک به دور از هرگونه دخالتی از سوی دیگران چه از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس و چه از سوی کشورهای عربی و آفریقایی است.

انتهای پیام

کد N482991

وبگردی