آفتاب
وزیر خارجه انگلیس:

رهایی شهروند انگلیسی از دست داعش در حال بررسی است

رهایی شهروند انگلیسی از دست داعش در حال بررسی است

لندن - ایرنا - ˈفیلیپ هاموندˈ وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه گفت که ما در حال بررسی تمام گزینه های ممکن برای نجات شهروند انگلیسی که از سوی گروه تروریستی داعش، تهدید به مرگ شده، هستیم .

در ویدئوی مربوط به سر بریدن ˈاستیون ساتلوفˈ روزنامه نگار آمریکایی، یک فرد نقابدار عضو داعش تهدید کرد که یک انگلیسی به نام ˈدیوید هاینسˈ نفر بعدی است که توسط این گروه کشته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هاموند بعد از نشست اضطراری دولت انگلیس موسوم به کبری به خبرنگاران افزود: نیروهای نظامی این کشور در صورتی که شرایط اقتضا کند آماده حمله هوایی علیه نیروهای داعش در عراق هستند.

وی با تایید صحت فیلم ویدیویی مربوط به سر بریدن ˈاستیون ساتلوفˈ گفت: فرد نقاب پوش عضو داعش در این فیلم که انگلیسی صحبت می کند همان فردی است که در فیلم مربوط به کشته شدن جیمز فولی دیگر خبرنگار کشته شده آمریکایی حضور داشت.

وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به سووال خبرنگاران درباره احتمال بکارگیری نیروی های مخصوص از سوی انگلیس برای نجات جان گروگان این کشور از دست گروه تروریستی داعش گفت: اقدامات انجام شده توسط نیروهای آمریکایی برای نجات جان گروگان ها از دست نیروی داعش، ناموفق بوده است و ما در مورد رهایی گروگان انگلیسی تمام گزینه های لازم را بررسی خواهیم کرد.

هاموند در خصوص راهبرد کنونی انگلیس در قبال بحران عراق افزود: همانطور که دیوید کامرون گفته است ما به دقت در حال بررسی گزینه های قابل دسترس برای حمایت از دولت عراق و نیز نیروهای کرد عراقی برای دفاع خودشان در برابر تهدیدات گروه داعش هستیم.

وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: در این راستا اگر ما به این نتیجه برسیم که حملات هوایی می تواند مفید واقع شود و می تواند بهترین راه شمرده شود حتما این مساله را مورد توجه قرار می دهیم ولی ما در حال حاضر دراین خصوص تصمیمی نگرفته ایم.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز سه شنبه شب در بیانیه ای با ˈدردناک و وحشیانهˈ خواندن مرگ روزنامه نگار آمریکایی، گفت: همانطور که قبلا گفته ام ، اقدامات تروریستی گروه داعش ارتباطی با مذهب ندارد.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: تهدیدات این گروه به یکسان متوجه مردم کشورهای سوریه، عراق، آمریکا و بریتانیا است و از نظر آنها تفاوتی میان مسلمان، مسیحی و سایر ادیان نیست.

وی اضافه کرد: همانطور که قبلا بدنبال حفظ امنیت مردم انگلیس بوده ایم در آینده نیز تمامی اقدامات ممکن را برای حفاظت از کشور و مردم در قبال این گروه ˈتروریستی وحشیˈ به عمل خواهیم آورد.

نخست وزیر انگلیس عصر روز دوشنبه در پارلمان این کشور با اشاره به افزایش سطح تهدیدات تروریستی در این کشور غربی، داعش را یک تهدید امنیتی برای کشورش خواند و از ضبط گذرنامه افراد مظنون به عنوان بخشی از تدابیر امنیتی علیه گروه های افراطی و تروریستی نام برد.

وی بابیان اینکه برآورد می شود حدود 500 شهروند بریتانیایی برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی چون داعش به کشورهای عراق و سوریه رفته اند، افزود: موارد مرتبط با تهدیدات گروه داعش در نشست سران ناتو که قرار است این هفته در ولز برگزار شود، مطرح خواهد کرد.

رویگردانی به یکباره قدرت های غربی از جمله انگلیس نسبت به اقدامات و جنایات گروه تروریستی داعش، نشانه بارزی از سیاست های فریبکارانه این مدعیان مبارزه با تروریسم است.

حمایت های مدعیان صلح جهانی از جنایت ها، درگیری ها، ناامنی ها و آدمکشی های تروریست ها طی سالهای گذشته و بخصوص در جنگ سوریه نشان داد که تروریسم نظیر القاعده و داعش، زاده آمریکا و هم پیمانانش در اروپاست.

داعش در سه سال گذشته در سوریه از نظر غربی ها دنبال احقاق حق مردم بود و اما طی دو ماه گذشته در حمله به عراق که استخوان گلوی آمریکایی ها، اروپایی ها و اقمار خاورمیانه ای شان مثل عربستان شد به یکباره گروه تروریستی نام گرفت.

اروپام**1**1552**1663** 1337
کد N482865

وبگردی