آفتاب

یک تحلیلگر روس: تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در زمان بسیار بدی اعمال شد

یک تحلیلگر روس: تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در زمان بسیار بدی اعمال شد

یک تحلیلگر سیاسی و بین‌المللی روس با انتقاد از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: تحریم‌های جدید باعث بروز چالش هم در روند مذاکرات هسته‌ای و هم در روند مقابله بین‌المللی علیه حملات داعش شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت رادیوی صدای روسیه در تحلیلی به نقل از ولادیمیر ساجین، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی درباره تحریم آمریکا علیه ایران که در 29 اوت اعمال شد، نوشت: این فهرست جدید تحریم‌های آمریکا تأثیراتی را بر روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 داشته و در داخل ایران باعث بروز واکنش‌های مختلفی از سوی وزارت خارجه، ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس این کشور شده است.

به نوشته این سایت خبری، اضافه شدن اشخاص حقوقی، حقیقی و چند شرکت به فهرست سیاه آمریکا در شرایط بسیار بدی اعمال شد و در آن شکی وجود ندارد. این مساله روابط ایران و آمریکا را که از بهار سال گذشته به سمت نرمی گرایش یافته بود را تحت تأثیر قرار داد و باعث بروز چالش جدیدی شد. ممکن است این اقدام آمریکا چندان تأثیر مهمی بر مذاکرات آتی ایران و 1+5 نداشته باشد اما بر روند حل مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی و مقابله با حملات داعش به عنوان یک بحران منطقه‌یی تأثیر منفی خواهد داشت.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه آورد: مسئله داعش تنها مرتبط به یک یا دو کشور نیست بلکه علیه انسانیت در سراسر جهان است. متاسفانه به نظر می‌رسد که هم ایران و هم دولت آمریکا به دنبال همکاری برای مقابله و مبارزه با حملات داعش نیستند. در همین راستا حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران نیز اعلام کرد که دولت ایران آمادگی لازم از سوی آمریکا برای مقابله با داعش نمی‌بیند.

به نوشته این سایت خبری، ایران و 1+5 تصمیم گرفتند که روند مذاکرات هسته‌ای خود را ادامه دهند و به دنبال دستیابی به توافق جامع هستند. اگر 1+5 به عنوان میانجی‌گران بین‌المللی موانعی بر سر توسعه حوزه‌های علمی و فن‌آوری ایران ایجاد نکنند، در این صورت دو طرف می‌توانند به یک توافق جامع دست یابند.

انتهای پیام

کد N482855

وبگردی