آفتاب
اوباما:

کشته شدن ساتلوف آمریکا را مایوس نکرد/بدنبال ائتلاف برای از بین بردن داعش هستم

کشته شدن ساتلوف آمریکا را مایوس نکرد/بدنبال ائتلاف برای از بین بردن داعش هستم

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به انتشار فیلم سربریده شدن دومین خبرنگار این کشور توسط داعش اعلام کرد که این حادثه تاثیری در اراده ایالات متحده نداشته و واشنگتن به دنبال ایجاد ائتلاف برای از بین بردن این گروه تروریستی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، "باراک اوباما" که به اروپا سفرکرده، در واکنش به انتشار فیلم سربریده شدن استیون ساتلوف، تعیین زمانی دقیق برای پیاده کردن استراتژی آمریکا برای از بین بردن داعش را رد کرد و گفت: عقب راندن این گروه زمان می برد.

اوباما در ادامه گفت: هدف ما بلندمدت بوده و عدالت در این زمینه اجرا خواهد شد.

صحبت های اوباما بعد از اقدام کاخ سفید در تائید درستی فیلم منتشر شده توسط داعش در خصوص سربریدن دومین خبرنگار آمریکایی ایراد شد.

داعش شب گذشته تصویری ویدیویی در مورد سر بریدن استیون ساتلوف منتشر کرد. در تصویر منتشر شده یک مرد نقاب دار که با لهجه انگلیسی صحبت می کند اقدام به بریدن سر این خبرنگار آمریکایی می کند.

این دومین خبرنگار آمریکایی است که ظرف کمتر از یک ماه توسط داعش سر بریده می شود. نکته جالب در مورد این دو حادثه آنکه هر دوی این خبرنگاران توسط اتباع انگلیسی حاضر در جمع تروریست های داعش کشته می شوند.

دو هفته قبل زمانی که داعش تصویر سربریده شدن جیمز فولی را منتشر کرد اعلام کرد که زنده ماندن ساتلوف به اقدامات آتی آمریکا در عراق و سوریه بستگی دارد.

ساتلوف در آگوست 2013 در سوریه به اسارت داعش درآمده بود.

داعش در تصویر ویدیوئی جدید همچنین تهدید کرده که گروگان های انگلیسی خود را نیز به قتل می رساند.

کد N482783

وبگردی