آفتاب

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به وضعیت حقوق بشر در تایلند

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به وضعیت حقوق بشر در تایلند

سازمان ملل نگرانی شدید خود را نسبت به افزایش اعمال محدودیت‌ها بر فعالان حقوق بشر بعد از اعمال یک سلسله محدودیت‌ها برآزادی بیان در تایلند ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش تایلند از زمان به دست گرفتن قدرت در ماه مه، معترضان ضد کودتا را سرکوب، رسانه‌ها را سانسور و کسانی را که منع آمد و شد را نقض کردند، تهدید به دادگاه نظامی کرده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در جنوب شرق آسیا یک روز پس از اعلام فعالان حقوق بشر مبنی بر شکست خوردن در گفت‌وگوها جهت دستیابی به عدالت در دوران پس از کودتا به علت فشار خونتا، این دفتر در بیانیه‌ای ضمن درخواست از این دولت کشور برای احترام به قوانین بین‌المللی حقوق بشر گفت: این سازمان شدیدا درباره افزایش محدودیت‌ مدافعان علیه حقوق بشر در دستیابی به حقوقشان در آزادی تجمعات در آزادی بیان در تایلند نگران است.

روز سه شنبه گزارشگران حقوق بشر اعلام کردند، تماس‌هایی از دفاتر ارتش دریافت می‌کنند که به آن‌ها در مورد گفت‌وگو درباره موضوعاتی مانند مجاز بودن ممنوعیت تجمعات هشدار داده‌اند.

یکی از فعالان حقوق بشر در تایلند در این باره گفت: مقامات در برخی موارد با ارسال نامه به فعالان از آن‌ها خواستند تا برای لغو کردن گفت‌وگوها با آن‌ها همکاری کنند چرا که شرایط همچنان نامتعادل است.

ده‌ها تن از معترضان ضد کودتا تاکنون بازداشت شده و در برخی موارد متهم به مخالفت با قوانین نظامی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N482775

وبگردی