آفتاب

نگرانی رژیم صهیونیستی در مورد توافق هسته‌ای 1+5 با ایران

نگرانی رژیم صهیونیستی در مورد توافق هسته‌ای 1+5 با ایران

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در مورد لابی کردن با گروه 1+5 علیه هرگونه توافق هسته‌ای با ایران است که به این کشور اجازه می‌دهد به برنامه هسته‌ای اش ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یووال اشتاینتز، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی صهیونیستی تأئید کرد که قرار است در راس یک هیأت بلندپایه اسرائیلی به واشنگتن سفر کند تا با مقامات ارشد آمریکایی در مورد مذاکره هسته‌ای ایران رایزنی کند.

به نوشته روزنامه اورشلیم پست مذاکره کنندگان امیدوارند که تا ضرب الاجل 24 نوامبر به یک توافق جامع در خصوص برنامه هسته‌ای ایران برسند. ایران تأکید دارد که برنامه هسته‌ای اش را برای اهداف کاملاً‌ صلح‌آمیز دنبال می‌کند در حالی که غرب این کشور را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کند .

انتظار می رود دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 ماه جاری در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گوی روز چهارشنبه خود تأکید کرد اسرائیل در حال لابی کردن با قدرت های جهانی علیه هر گونه توافق هسته‌ای با ایران است که به این کشور اجازه می‌دهد فعالیت های هسته‌ای اش را دنبال کند.

وی افزود: هفته آینده در آستانه برگزاری این دور از مذاکرات اصلی و مرکزی که شاید آخرین دور آن باشد در راس یک هیأت بزرگ به واشنگتن سفر خواهیم کرد تا با مقامات آمریکایی دو روز رایزنی داشته باشیم.

اشتاینتز اظهار کرد: آنچه حسن روحانی انجام داده مربوط به مسائلی است که در درجه دوم قرار دارد. وی هسته اصلی این پروژه را که ما و تمام جهانیان را تهدید می‌کند حفظ کرده است.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این بدین معنی است که موضع ایران همانند گذشته سخت باقی مانده است و اگر در ماههای باقی مانده پیشرفتی محسوس حاصل نشود یا توافقی به دست نمی‌آید و یا توافقی حاصل می‌شود که به ایران اجازه می‌دهد یک کشور در آستانه هسته‌ای شدن باقی بماند.

وی تأکید کرد: این همان چیزی است که به طور قطع خواستار آن نیستیم.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی اسرائیل تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

یووال اشتاینتز در ماه ژوئن نیز پیش از برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به واشنگتن سفر کرده بود.

انتهای پیام

کد N482759

وبگردی