آفتاب

15 بوسنیایی به اتهام شرکت در درگیری های مسلحانه خارجی دستگیر شدند

15 بوسنیایی به اتهام شرکت در درگیری های مسلحانه خارجی دستگیر شدند

بلگراد- ایرنا- نیروهای پلیس بوسنی و هرزگوین طی عملیاتی هماهنگ در سراسر این کشور 15 نفر را در ارتباط با تروریسم و شرکت در درگیری های مسلحانه در سوریه و عراق دستگیر کردند.

به گزارش ایرنا و به نقل از رسانه های خبری در سارایوو، نیروهای پلیس بوسنی و هرزگوین بامداد روز چهارشنبه در عملیاتی با نام ˈدمشقˈ که طی آن 17 محل مورد بازرسی و تفتیش قرار گرفت، 15 نفر را دستگیر کردند.

این افراد به جرم انجام امور جنایی و کیفری برای تامین مالی فعالیت های تروریستی، تشویق و تحریک عمومی و اجیر کردن افراد برای شرکت در درگیری های مسلحانه در سوریه و عراق دستگیر شده اند.

پلیس بوسنی و هرزگوین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد عملیات دستگیری افراد مظنون به شرکت در درگیری های مسلحانه در خارج از کشور با حکم دادگستری این کشور انجام شده است.

دولت صربستان نیز به منظور جلوگیری از شرکت شهروندان در درگیری های مسلحانه در خارج از کشور اعلام کرده است لایحه ای را با قید فوریت برای اصلاح در قانون جرایم و مجازات های کیفری به پارلمان ارائه می دهد.

دولت های اروپایی بخصوص در منطقه بالکان غربی به منظور جلوگیری از شرکت شهروندان خود در جبهه های جنگ در سوریه، عراق و یا در نبردهای اوکراین پیشنهادهایی را برای تشدید قوانین کیفری به پارلمان ارائه داده اند.

پلیس کوزوو نیز اخیرا در این رابطه طی یک عملیات گسترده 40 نفر را به اتهام حضور در مناطق جنگی در سوریه و عراق و حمایت از گروه های تروریستی بازداشت کرد.

مجلس نمایندگان کوزوو در ماه مارس امسال لایحه دولت را درباره ممنوعیت شرکت شهروندان کوزوو در درگیری های مسلحانه خارج از سرزمین کوزوو، تصویب کرد.

اروپام**5**436**1485** 1337
کد N482541

وبگردی