آفتاب

تلاش‌ آیپک برای برای تضعیف مذاکرات هسته‌ای

تلاش‌ آیپک برای برای تضعیف مذاکرات هسته‌ای

لابی صهیونیستی آیپک به عنوان یک مخالف آشکار دیپلماسی ایران همواره برای تضعیف مذاکرات هسته‌ای تلاش کرده و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری نیشن، لابی صهیونیستی آیپک ( کمیته امور عمومی آمریکا – اسراییل ) به سختی تلاش می‌کند تا مثل یک مخالف آشکار دیپلماسی ایران به نظر نیاید. این در حالی است که این گروه آشکارا علیه ایران به فعالیت پرداخته است، اگرچه تلاش‌های رو به رشدش برای تخریب مذاکرات با خط مشی آن سازگار نیست.

گزینه جایگزین برای مسیر دیپلماسی رویارویی با ایران است اما جنگ طلبی بی امان هنوز در میان افکار عمومی آمریکا چیز مطلوبی نیست. با این حال اعضای کنگره که نزدیک‌ترین افراد به آیپک هستند همانند سناتور مارک کرک بادیپلماسی مخالف می‌کنند.

بر اساس این گزارش، آنها به سختی تلاش کرده‌اند تا با تصویب تحریم‌های جدید کاری کنند که توافق اولیه ایران و گروه 1+5 نابود شود. این فشارها که علاوه بر آیپک و قانونگذاران، از سوی اعضای هیات رئیسه کنگره از سراسر آمریکا اعمال شده بود بسیار زیاد بودند. اما طرح تحریم‌های جدید بعدتر لغو شد.

به نظر می‌آید آیپک بخشی از کمپین قدیمی است که علیه مذاکرات تلاش می‌کند وخواستار هیچ توافقی نیست.

این پایگاه خبری در ادامه آورده است: لابی آیپک و هم پیمانان نزدیک آن از جمله کسانی هستند که در طول سالهای گذشته با صدای علیه دیپلماسی حرف زده و خواستار توقف آن شده‌اند. آنها تاکید دارند تنها راه جلوگیری از ایران هسته‌ای حمله به این کشور است که درست می‌تواند هسته‌ای شدن ایران را به تاخیر بیاندازد.

زمانیکه باراک اوباما گفت که تحریم‌های جدید در واقع همان مارش جنگ است ، دموکرات‌هایی چون باب منندز و مارک کرک که از نزدیکان آیپک هستند و ابتکار طرح تحریم‌های بیشتر را در دست داشتند با این گفته اوباما مخالفت کردند.

انتهای پیام

کد N482531

وبگردی